طی سال های اخیر، توانمندی داخلی برای تولید ابزار پایه تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد شده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در داخل تولید می شود.

تجهیزات آزمایشگاهی از راه های مختلف تامین می شود

سلامت نیوز : دكتر 'سعید مهدوی' در گفت و گو با ایرنا با یادآوری وجود برخی مشكلات در تامین تجهیزات آزمایشگاهی، افزود: طی سال های اخیر، توانمندی داخلی برای تولید ابزار پایه تجهیزات آزمایشگاهی ایجاد شده و بسیاری از تجهیزات مورد نیاز در داخل تولید می شود.

وی تصریح كرد مرزهای خودكفایی در تولید تجهیزات آزمایشگاهی، شكسته شده است اما این امر به آن معنی نیست كه وابستگی صد در صد ما به تجهیزات آزمایشگاهی خارجی از بین رفته باشد.مدیركل آزمایشگاه های مرجع سلامت وزارت بهداشت تاكید كرد هنوز به بسیاری از كیت ها -نوعی دستگاه تشخیصی- و تجهیزات آزمایشگاهی خارجی، وابستگی داریم كه برای رفع این مشكلات، تدابیر لازم در حال انجام است.

مهدوی خاطرنشان كرد تولید تمام تجهیزات آزمایشگاهی در كشور نیاز به زمان دارد اما هم اكنون مشكل حادی در زمینه كمبود تجهیزات آزمایشگاهی، وجود ندارد.برخی بیمارستان های كشور نیز با كمبود گاز هلیوم -نوعی ماده مصرفی در دستگاه های تصویربرداری رادیولوژی- مواجه شده بودند كه مسوولان وزارت بهداشت نیز قول دادند این مشكل به زودی برطرف می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha