چهارشنبه ۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۸
کد خبر: 53291
سلامت نیوز : یكی از ساده‌ترین كارها بازی كردن با بچه‌هاست؛ این كار ساده به نظر می‌رسد، اما آیا واقعاً می‌دانید چطور باید با بچه‌ها بازی كنید؟ روی زمین بنشینید و ماشین‌ها را در خیابان‌های خیالی حركت دهید، با تكه‌های مقوا پاركینگ بسازید و خانه‌ها و قلعه‌هایی با طرح‌ها مختلف آماده كنید.

همچنین خوب است دقایقی در روز بنشینید و با هم كتاب بخوانید؛ می‌توانید ساعت‌های خاصی را برای این كار در نظر گرفته و هر روز بخشی از یك كتاب را با هم بخوانید.
وقتی حوصله كار كردن ندارید، می‌توانید از تكه‌های كاغذ و پارچه و.... برای خودتان صورتك درست كنید و با فرزندتان مشغول بازی شوید؛ این كار نه تنها به تقویت خلاقیت كودكان كمك می‌كند، بلكه شیوه خوبی برای سرگرم شدن آنها هم به حساب می‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ یادتان باشد همه بچه‌ها عاشق كمك‌كردن هستند و دوست دارند در كارهای خانه و بخصوص آشپزخانه همراه والدین‌شان باشند بنابراین می‌توانید برایشان یك پیشبند كوچك تهیه كنید و اجازه دهید در كارهای مربوط به آشپزخانه همراهتان باشند.در ضمن خوب است وقتی كودك از شما می‌خواهد همراهش شوید و با او بازی كنید، به جای این‌كه به او بگویید «الان نه، وقت ندارم»، یك ساعت به او وقت بدهید؛ مطمئن باشید اگر قبض‌ها یك ساعت دیرتر پرداخت شود، اتفاقی نخواهد افتاد ولی فرزندتان این روز را همیشه به یاد خواهد داشت، روزی كه شما به خاطر او كارتان را كنار گذاشتید.

مراقب باشید

هنگام بازی با كودك، حواستان باشد بازی باید متناسب با سن او انتخاب شود تا مشكلی برایش ایجاد نكند؛ در واقع بازی‌هایی كه خیلی سخت است و كودك براحتی نمی‌تواند آنها را انجام دهد، نه‌تنها لذت‌بخش نیست بلكه حتی او را اذیت هم خواهد كرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha