شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5330

گروهی از دانشمندان بلژیکی موفق به عکسبرداری فضاهایی از مغز شدند که درک ما از دنیای خارج را پیشگویی می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از مهر، محققان دانشگاه لیگ بلژیک فضاهایی از مغز را شناسایی کردند که در تشخیص و درک شدت دردهای فیزیکی و شناخت ما از دنیای خارج نقش اساسی ایفا می کنند.

ملانی بال سرپرست این تیم در این خصوص اظهار داشت : "مغز انسان هرگز استراحت نمی کند اما علم تاکنون موفق نشده است روش فعالیت مداوم نورون های موثر درک ما از این دنیا را کشف کند. تحقیق ما می تواند راهی را برای شناخت این مکانیزم بنیادی باز کند."

دانشمندان بلژیکی رد پایی از این مکانیزم و فعالیت مداوم مغزی را بدست آوردند. این دانشمندان با استفاده از تصاویر "رزونانس مغناطیسی عملکردی" فضاهایی از مغز را شناسایی کردند که نسبت به تحریکات درد روی ساختارهای نورونی پوست واکنش نشان داده و فعال شدند.

براساس گزارش نیوز مدیکال، در این تصاویر دو نقطه زرد روی قشر خاکستری مغز، یکی در بخش کورتکس قدامی و دیگری در کورتکس پیشین فعال شدند. در حقیقت این فضاها مسئول درک دردهای فیزیکی یا شناخت دنیای خارج هستند.

همچنین فضای دیگری در کورتکس پسین مشاهده شد که مسئول درک دنیای درونی بدن یا دردهای داخلی است.

نتایج این تحقیقات حاکی از آن است که شناخت دنیای خارجی و درونی وابسته به تفاوت های اتصالات نورونی است. اکنون این دانشمندان در تلاشند که ارتباط میان این دو فضا را کشف کنند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha