سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داده است که افراد مبتلا به HIV-2 که بعدها به HIV-1 دچار می‌شوند بهتر در برابر این ویروس مقابله می‌کنند.

بیشتر مردم نمی‌دانند که دو نوع ویروس ایدز وجود دارد. علاوه بر سویه HIV-1  که در سراسر جهان شناخته شده است، نوع دیگری از HIV با عنوان HIV-2 نیز در بیشتر بخشهای آفریقا شناخته شده است.احتمال اینکه افراد مبتلا به این دو ویروس به ایدز دچار شوند وجود دارد اما هیچ شواهدی وجود ندارد که تمام افراد مبتلا به HIV-1  احتمالاً به HIV-2 هم مبتلا هستند."سارا رونالد جونز" متخصص ایدز و استاد ایمنی شناسی بیمارستان "جان راد کلیف" در آکسفورد گفت: این تحقیقات باید محققان را بر آن دارد تا نگاهی دوباره به عفونت HIV-2 داشته باشند و بررسی کنند که چرا این ویروس ضعیفتر است. همچنین باید راههای احتمالی برای ایجاد واکسن را هم در نظر بگیرند.

رونالد جونز گفت: سویه HIV-2 عمدتاً در آفریقای غربی دیده شده و خیلی فراتر از آنجا نرفته است اما مواردی از این ویروس در اروپا، هند، ژاپن و آمریکا هم گزارش شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ وی افزود: بسیاری از افرادی که به ویروس HIV-2 مبتلا هستند به بیماری ایدز دچار می‌شوند و می‌میرند. اما برخی از آنها زندگی معمولی خود را ادامه می‌دهند.این تحقیقات روی آفریقاییهای غربی در کشور"گینه بیسآو" و روی 223 نفر که ابتدا به HIV-2 و سپس به HIV-1 دچار شده بودند یا افرادی که تنها سویه HIV-1  داشتند، انجام شد.

محققان با بررسی این بیماران به مدت 20 سال به این نتیجه رسیدند: حدود 104 ماه (9 سال) طول می‌کشد تا افراد مبتلا به هر دو ویروس به ایدز دچار شوند.اما تنها 68 ماه (تقریباً 6 سال) طول می‌کشد تا افرادی که تنها به ویروس HIV-1 آلوده شده اند به ایدز دچار شوند."جو کیم اسبجورنسون" متخصص فوق دکترای دانشگاه لوند در سوئد گفت: به نظر می‌رسد که افراد مبتلا به HIV-2 بهتر بتوانند با عفونت HIV-1 مقابله کنند و بنابراین دیرتر به ایدز دچار می‌شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha