پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۷
کد خبر: 53373

با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل سیر، پیاز و ادویه در سحر می‌توان از بوی دهان در ماه مبارک رمضان جلوگیری کرد.

راهكارهای جلوگیری از بوی بد دهان در ماه رمضان
سلامت نیوز : مصرف مواد غذایی مثل لیموترش، شربت پرتقال و سبزی‌های معطر مثل نعناع، مرزه و ترخون از بوی بد دهان به ویژه در ایام ماه مبارک رمضان جلوگیری می‌کند.

کار‌شناس مسئول بهداشت دهان و دندان شبکه بهداشت و درمان آران و بیدگل ضمن بیان این مطلب اظهار داشت: استفاده از قرص‌ها و اسپری‌های خوشبو کننده علاوه بر بیماری‌های ریه، باعث فرسودگی دندان‌ها به مرور زمان می‌شود. عفت لامع گفت: نخ‌ کشیدن دندان‌ها روش بسیار مناسبی برای برداشتن خرده‌های غذایی از لابه‌لای دندان‌ها و حفظ سلامت دندان است که اغلب افراد پیش از مسواک زدن آن را فراموش می‌کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ وی افزود: با استفاده از مواد غذایی مناسب و پرهیز از مصرف مواد غذایی مثل سیر، پیاز و ادویه در سحر می‌توان از بوی دهان در ماه مبارک رمضان جلوگیری کرد. این کار‌شناس مسئول بهداشت دهان و دندان با اشاره به اینکه بوی دهان می‌تواند نشانه وجود مشکلی در دهان، لثه و دندان باشد، تصریح کرد: این مشکل همچنین ممکن است به دلیل عفونت‌های تنفسی و اختلالات گوارشی برای هر فرد روی دهد. لامع با تاکید بر مراجعه به پزشک برای اطمینان از سلامت دهان و لثه اظهار داشت: معمولا در برخی افراد چند ساعت قبل از زمان افطار به علت گرسنگی و استفاده بدن از ذخایر چربی موجود برای تامین کالری مورد نیاز بوی خاصی از دهان استشمام می‌شود که پس از صرف افطار این بو برطرف خواهد شد. وی تاکید کرد: هنگام مسواک زدن حتما باید مسواک را روی زبان کشید تا باقیمانده مواد غذایی بودار کاملا از روی زبان پاک شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha