شنبه ۲۳ تیر ۱۳۸۶ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 5338

با تولد کودک رابطه مادر و فرزندی ایجاد می شود که زمینه حالات و جهت گیریهای بعدی فرزند را نسبت به جهان پیرامون تعیین می کند .

 به گزارش سلامت نیوز به نقل ازمهر، بررسی های کارشناسان مرکز تحقیقات «مری لند» حاکی از آن است که  مادران ناراضی و آنهایی که حس مثبتی نسبت به مسائل به ویژه مسائل خانوادگی ندارند، این حس را به فرزندان به ویژه پسران خود منتقل می کنند .

البته این تاثیر بر دختران نیز وجود دارد. فقط مسئله اینجاست که دختران این تاثیرات را در زمان حال و با دریافت آن بروز می دهند اما پسران ممکن است در زمان حال واکنشی نشان ندهند. اما در زمان بلوغ و بزرگسالی آثار این نارضایتی خفته را از خود نشان داده و نسبت به زندگی زناشویی بدبین تر شوند.

از آنجایی که مادر نخستین شخص آشنای فرزند و الگوی او برای توقع از دیگران است نحوه برخورد مادر معیاری برای پیش بینی احساس سایرین نسبت به کودک است.

یکی از راههای اولیه مادر برای ابراز علاقه خود در آغوش گرفتن فرزند است. صمیمیت مادر موجب می شود طفل به سایرین نیز علاقه مند شود .

به راحتی می توان درک کرد که چرا برخی افراد نمی توانند محبت خود را به دیگران ابراز کنند. زیرا آنها این کار را از مادر نیاموخته اند.
 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha