سلامت نیوز : در گزارش جدید مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا تاكید شد كه بیش از یك سوم زنان آمریكایی بین سالهای 2006 تا 2010 میلادی در معرض بارداری‌های ناخواسته بوده‌اند.این آمار تایید می‌كند كه نرخ بارداری‌های ناخواسته در این كشور از سال 1982 میلادی تا كنون تغییری نكرده و هم چنان ثابت باقی مانده است.

این آمار حاكیست به طور كلی بین سالهای 2006 تا 2010 میلادی 37.1 درصد از بارداری‌ها در این كشور ناخواسته بوده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ بر اساس این گزارش، كارشناسان مركز كنترل و پیشگیری امراض آمریكا در این باره متذكر شدند كه كاهش نرخ بارداری‌های ناخواسته بسیار حائز اهمیت است، چون تولد نوزادان در چنین شرایطی می‌تواند پیامدهای نامطلوب اجتماعی، اقتصادی و بهداشتی جدی را برای مادر و كودك به همراه داشته باشد.

بررسی‌ها نشان می‌دهد زنانی كه ناخواسته باردار می‌شوند، در طول دوره بارداری بیشتر سیگار می‌كشند و دیرتر تحت مراقبت‌های خاص این دوران قرار می‌گیرند. این زنان درعین حال تمایل كمتری برای شیر دادن به نوزادشان دارند و كارشناسان هم چنین تاكید دارند كه بارداری‌های ناخواسته با ضعف بهداشت و سلامت نوزاد، كمبودهای بهداشتی مادر و نیز ضعف ارتباط بین مادرو كودك همراه است.این گزارش بر اساس داده‌های جمع آوری شده در مطالعه ملی رشد خانواده تهیه و تنظیم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha