پنجشنبه ۵ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۹
کد خبر: 53392
سلامت نیوز :  با این حال، ممكن است كودك فرد غریبه‌ای را كه وارد زندگی آنها شده است، بسادگی نپذیرد و حتی او را مزاحم بداند.

آیا این رفتار یا برداشت كودكان از آمدن فرد جدید به زندگی، دلیل موجهی است برای تنها ماندن پدر یا مادر یا این‌كه باید به بچه‌ها فهماند آنها باید سعی كنند شرایط جدید را بپذیرند و با آن سازگار شوند؟پدر یا مادری كه تنها مانده است، كاملا حق دارد ازدواج كند و به هر دلیلی كه این تصمیم را می‌گیرد باید به او احترام گذاشت ولی نكته مهمی كه باید در نظر داشته باشید این است كه شما ابتدا نسبت به فرزندتان مسوول هستید و نباید او را قربانی انتخاب اشتباه خود كنید بنابراین هنگام انتخاب فرد مورد نظر، حتما دقت داشته باشید كه باید نكاتی را در نظر بگیرید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ وقتی بچه‌ها كوچك هستند و سن كمی دارند، اگر پدر یا مادری كه تنها مانده است تصمیم به ازدواج بگیرد، شرایط خیلی بهتر و آسان‌تر خواهد بود؛ بنابراین چه پدر یا مادر فوت كرده و چه آنها از هم جدا شده باشند، ازدواج مجدد منطقی می‌تواند به كودك و والد باقیمانده كمك كند.بنابراین پدر یا مادر نباید تصور كنند تا وقتی بچه‌ها كوچك هستند آنها نمی‌توانند دوباره ازدواج كنند و باید منتظر شوند تا بچه‌ها قدری بزرگ‌تر شوند؛ در واقع بزرگ‌تر شدن بچه‌ها شرایط را سخت‌تر خواهد كرد و پذیرش فردی بیگانه از طرف آنها دشوار‌تر خواهد شد.علاوه بر این، بسیار مهم است كه مادر یا پدر از مدتی قبل از شروع زندگی مشترك برای كودك توضیح دهند فرد دیگری قرار است وارد زندگی آنها شود و همراهشان زندگی كند.

همچنین آنها باید پیش از ازدواج با یكدیگر ارتباط خانوادگی كافی داشته باشند تا متوجه شرایط واقعی بشوند. به عنوان مثال باید چند جلسه بیرون از خانه همدیگر را ببینند تا مشخص شود كودك با فرد جدید ارتباط عاطفی برقرار می‌كند یا خیر و این ارتباط تا چه حدی پیش می‌رود.بنابراین نحوه برخورد شما با فرزندتان، آماده كردن او برای پذیرش فردی دیگر در خانواده، برقراری ارتباط عاطفی فرد جدید با كودك و... نكات مهمی است كه نباید آنها را فراموش كنید.كودك باید مطمئن باشد كه شما همواره همراهش هستید و با آمدن فرد جدید او را تنها نمی‌گذارید. در واقع او باید حس كند حقی دارد ولی همچنین درك كند شما هم حق زندگی دارید؛ حقی كه او نباید آن را زیر پا بگذارد.متخصصان بر این باورند اگر ازدواج‌های مجدد درست، با مطالعه كافی و انتخاب فرد مناسب صورت پذیرد، نه تنها در روند زندگی فرزند خللی وارد نمی‌كند كه می‌تواند به آن كمك كرده و از تنهایی كودك نیز بكاهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha