سلامت نیوز: سندرم تخمدان پلی كیستیك یا تنبلی تخمدان از بیماریهای شایع در زنان بوده كه خطر نازایی، سرطان رحم و سینه را در زنان مبتلا به این بیماری افزایش می دهد.

تخمدان پلی كیستیك در اثر بالا رفتن سطح هورمون های داخل رحم رخ می دهد. هر ماه 4 یا 5 عدد فولیكل در داخل تخمدان رشد خود را آغاز می كنند. پس از اینكه به مرحله ای از رشد رسیدند، یكی از آنها به رشد خود ادامه داده و رشد بقیه متوقف می شود. در این زمان ترشح دو هورمون استرادیول و استروژن در زنان شروع شده و به میزانی می رسد كه باعث تخمك گذاری می شود. چنانچه میزان ترشح این دو هورمون به حد استاندارد نرسد، تخمك گذاری صورت نگرفته و در نتیجه آن فولیكل رشد كرده در داخل تخمدان به كیست تبدیل می شود. چنانچه این روند ادامه یابد رشد مخاط های داخل رحم افزایش یافته و به سرطان رحم تبدیل می شود.

 علل بروز این بیماری به طور دقیق مشخص نیست اما می تواند ژنتیك، تغذیه و تاثیر محیط را از دلایل بروز این بیماری دانست.

تخمك گذاری های كم و نامنظم و یا عدم تخمك گذاری- دیر و یا زود قاعده شدن دختران- قاعدگی های نامنظم و یا عدم قاعدگی به مدت 2 الی 3 ماه- بروز موهای زائد- دیابت- حملات قلبی- چاقی- كیست های متعدد در تخمدان و عدم بارداری از علائم تخمدان پلی كیستیك و یا تنبلی تخمدان است.

منبع: نی نی سایت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha