سلامت نیوز: با جدیدترین مطالعه اخیر در آکادمی پوست آمریکا در رابطه با تاثیر آلاینده ها بر تشدید عوارض اشعه آفتاب توجه کرده و به توصیه های لازم عمل کنید.
دکتر عباس انتظاری متخصص پیشگیری از بیماری ها، عضو هیئت علمی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و عضو آکادمی زیبایی آمریکا در گفتگو با باشگاه خبرنگاران اظهار داشت: دکتر مایکل گری در جدیدترین نشست سالیانه آکادمی پوست آمریکا اشاره کرده است که طبق مطالعات و تحقیقاتی که بر روی شش گروه آزمایشی انجام شده است نتایج مهمی یافته شد.

وی گفت: در گروه اول افراد فقط تحت اشعه ماورابنفش خورشید بودند، در گروه دوم افراد به غیر از اثر ماورابنفش برآنها یا سیگار استعمال کرده و یا تحت تاثیر دود سیگار بودند، گروه سوم تحت تاثیر اشعه آفتاب ،‌حرارت و گرمای هوا بوده ، گروه چهارم تحت تاثیر اشعه آفتاب و هوای سرد بودند، گروه پنجم تحت تاثیر اشعه آفتاب و باد شدید و گروه ششم تحت تاثیر ازن و اشعه ماورا بنفش بودند.

این متخصص متذکر شد: افرادی که فقط به تنهایی تحت تاثیر تابش اشعه آفتاب بودند کمترین آسیب پوستی و بقیه گروهها در درازمدت به پیری زودرس پوست مبتلا شدند.

انتظاری ادامه داد: در این شش گروه افرادی که تحت تاثیر سیگار بودند بیشترین آسیب سپس افرادی که تحت اثر باد بودند در آسیب بیشتر پوستی قرار داشتند.

وی به عموم افراد توصیه کرد: بنابراین افراد مجبورند در محیط های آلوده، گرما، سرما، و باد حتما از فراورده های ضد آفتاب استفاده کنند.

انتظاری تاکید کرد: مردم تهران با توجه به آلودگی هوا به خصوص در فصل زمستان توصیه می شود حتما بر پوست خود کرمهای ضد آفتاب مناسب به توصیه پزشک و در فواصل منظم یک تا دو ساعت استفاده کنند زیرا هر گونه آلودگی هوا باعث تشدید اشعه آفتاب بر پوست می شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha