سلامت نیوز: دكتر علی كاظمی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص استفاده از لنزهای تماسی اظهار داشت: فردی كه از لنز استفاده می‌كند باید نكات بهداشتی را رعایت و اطلاعات كافی در این زمینه داشته باشد.

وی ادامه داد: لنزهای تماسی یكی از روش‌های اصلاح دید است كه كاربری زیبایی هم دارد اما رعایت نكات بهداشتی مهم‎ترین اصل درخصوص لنزهای تماسی است.

جراح و متخصص بیماری‏های چشم توصیه كرد: افرادی كه از لنز استفاده می‌كنند قبل و بعد از گذاشتن لنز حتما بهداشت دست‌ها را رعایت كنند، لنز را بعد از استفاده در جای آن قرار داده و مایع داخل آن را عوض كنند، نكته‌ای كه از بسیاری بیماری‌های عفونی چشم جلوگیری می‌كند این است كه جای لنز در محیط آزاد كاملا خشك باید نگه داری شود و سپس مایع جدید داخل آن ریخته شود.

كاظمی درباره عمل لیزیك اظهار داشت: لنز وسیله اصلاح دیدی است كه به چشم نزدیك‌تر است پس در نتیجه تصاویری كه با لنزهای تماسی دیده می‌شود واقعی‌تر از عینك است زیرا عینك تصاویر را كوچك‌تر و بزرگتر می‌كند ولی لنز این مشكل را خیلی كمتر ایجاد می‌كند بنابراین بهترین روش استفاده از عینك است چون هیچ لنزی نمی‌تواند جای عینك را بگیرد.

وی یادآور شد: هر لنز بسته به نوع خود، جایگاه نگهداری و مواد شوینده با تركیب خاص خود را دارد كه پس از استفاده باید در جایگاهش قرار گیرد و مایع‌های مختلف بسته به تركیب آنها و شیوه‌های تمیز كردن متفاوت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha