جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۲۶
کد خبر: 53438
سلامت نیوز: براساس مطالعات جدید کره‌ای‌ها، فاصله زمانی مطلوب برای غربالگری سرطان معده هر سه سال یکبار است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، این توصیه می تواند به کاهش مرگ و میر ناشی از سرطان معده که دومین علت شایع مرگ و میر ناشی از سرطان است کمک کند. اگرچه میزان ابتلا به سرطان معده در کشورهای غربی به میزان قابل توجهی کاهش یافته است اما این بیماری هنوز هم در مناطق شرقی آسیا از جمله چین، کره و ژاپن رایج است.

تشخیص و درمان زودهنگام سرطان معده می تواند زندگی‌ها را نجات دهد. غربالگری ممکن است با آندوسکوپی فوقانی در دستگاه گوارش فوقانی با استفاده از یک دوربین کوچک در انت‌های یک لوله بلند و انعطاف پذیر انجام شود.

محققان در مرکز ملی سرطان در کره جنوبی با رسیدگی به بیش از 2400 بیمار مبتلا به سرطان معده، آنها را بر اساس تاریخ غربالگری شان تقسیم بندی کردند و سرانجام دریافتند بیمارانی که در فواصل زمانی یک یا سه ساله غربال شده‌اند، مراحل مشابهی در تشخیص سرطان معده دارند، اما آنهایی که هر چهار سال یا بیشتر غربال شده بودند در مرحله بسیار بالاتری در تشخیص سرطان قرار داشتند.

محقق این مطالعه دکتر ایل جو چوی گفت: استراتژی غربالگری هر سه سال مطلوب به نظر می‌رسد و احتمال پیشرفت سرطان معده با فواصل غربالگری بیش از سه سال بسیار زیاد است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha