سلامت نیوز: معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: 4000 اپراتور اطلاعات مردم در برنامه پزشک خانواده شهری استان مازندران را ثبت می کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران؛ دکتر محمدرضا میرزایی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران افزود: 3000 پرسنل که تلفیقی از پرسنل داخلی دانشگاه و بیرون از دانشگاه بودند طی 100 روز موفق شدند برنامه پزشک خانواده شهری را در استان مازندران اجرایی کنند.

وی ادامه داد: از مجموع 850 هزار خانوار استان 95 درصد تحت پوشش اطلاع رسانی از این برنامه قرار گرفتند تا در فاز بعدی 4000 اپراتور اطلاعات ثبت نام کنندگان را وارد سامانه سلامت ایرانیان کنند.

وی به برگزاری جلسات توجیهی این طرح در سطح استان اشاره کرد و اظهار داشت: در 16 جلسه 1320 کارشناس و مسئول اجرایی طرح توجیه شدند و 2000 دستگاه یارانه و 450 لپ تاپ نیز برای اجرای برنامه در اختیارشان قرار گرفت.

وی از هزینه 77 میلیاردی برای تجهیز آزمایشگاه های استان برای اجرای هر چه بهتر این برنامه خبر داد و گفت: ما اولین استان کشور هستیم که از 10 روز پیش شاهد مراجعه مردم برای ثبت نام پزشک خانواده هستیم و تاکنون 335000 نفر از مردم استان در این برنامه ثبت نام کرده اند.

گفتنی است مراسم افتتاح همزمان برنامه پزشک خانواده شهری در 16 شهرستان استان مازندران شب گذشته با حضور وزرای بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جمعی از معاونان این وزارتخانه ها، امام جمعه ساری، استاندار مازندران، نماینده استان در مجلس خبرگان رهبری، مقامات محلی استان، روسای دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل و معاونان این دانشگاه ها و جمعی از مردم استان مازندران در سالن مصباح دانشگاه علوم پزشکی مازندران برگزار شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha