سلامت نیوز: یک متخصص ارتودنسی گفت: بهترین زمان برای انجام ارتودنسی دندان یک سال قبل از سن بلوغ و بین سن 12 تا 14 سالگی است.

مسعود داودیان در گفت‌وگو با فارس در مورد بهترین زمان برای ارتودنسی و ردیف کردن دندان‌های کودک اظهار داشت: بهترین سن شروع برای معاینه فک و دندان کودک برای جلوگیری از دندان‌های کج و فک جلو شروع سن 7 سالگی است که دندان‌های کرسی دائمی هم در حال رشد است اما برای انجام ارتودنسی اگر فرد مشکلات فکی داشته باشد یک سال قبل از بلوغ بهترین زمان است که معمولاً برای دختران سن 11 تا 12 سالگی و برای پسران 13 تا 14 سالگی است.

وی در مورد مشکلات ناشی از عقب بودن فک پایین گفت: در صورتی که فرد چنین مشکلی داشته باشد سن 5 سالگی بهترین زمان برای درمان است اما برای افراد بالغ گاهی اوقات حتی جراحی هم باید صورت بگیرد.

عضو انجمن ارتودنتیست‌های ایران گفت: اگر فرد به یک متخصص ارتودنسی مراجعه کند و درمان به شکل تخصصی و درست انجام شود حداقل 6 ماه تا یک سال زمان لازم است تا با گذاشتن پلاک‌های مخصوص دندان‌ها حرکت کرده و تا حدی ردیف شوند ولی متأسفانه امروزه برخی افراد غیر متخصص دست به ارتودنسی می‌زنند که مشکلاتی را برای افراد ایجاد می‌کند.

وی هزینه درمان ارتودنسی را در ایران نسبت به کشورهای اروپایی بسیار مناسب‌تر دانست و افزود: متوسط هزینه درمان در ایران 1500 تا  2500 دلار است در حالی که این رقم در کشورهای اروپایی حداقل 3 تا 4 برابر این رقم است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha