سلامت نیوز: رییس مرکز سلامت محیط و کار وزارت بهداشت گفت: وزارت بهداشت همواره هشدارهای لازم در خصوص اشعه UV را داده و می‌دهد و در برابر سلامت مردم سکوت نکرده و نمی‌کند.
دکتر کاظم ندافی در گفتگو با باشگاه خبرنگاران ضمن تکذیب این ادعا که وزارت بهداشت در خصوص اشعه ماوراء بنفش و اشعه یو وی در تابستان هشدار نداده است، گفت: وزارت بهداشت و مرکز سلامت محیط و کار به طور مستمر در این خصوص آگاهی بخشی کرده‌اند و در پایگاه خبری خود و سایر خبرگزاری‌ها همواره در این خصوص اطلاع رسانی می‌کند.

گفتنی است در برخی خبرگزاری‌ها اعلام شده بود در 10روز از روزهای خرداد ماه امسال میزان اشعه ماورای بنفش در پایتخت در وضعیت خطرناک بوده اما هیچگونه هشداری از سوی دستگاه‌های متولی به شهروندان داده نشده است. این درحالی است که روزانه میزان اشعه UV در پایتخت اندازه‌گیری می‌شود.

لازم به ذکر است اشعه فرابنفش انرژی الکترومغناطیسی است که طول موج کوتاه و انرژی زیادی دارد و برای چشم انسان نامــــرئی است و در طــــیــــف الکترومغناطیسی، بین اشعه ایکس و نور مرئی قرار دارد. وجود این اشعه در نور خورشید باعث آفتاب سوختگی پوست بدن می‌شود. این اشعه طول موجی بین 400-100 نانومتر دارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha