جمعه ۶ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۷:۲۶
کد خبر: 53455

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی تومانی بخش سلامت از سوی دولت٬ گفت: هم‌اکنون برای حل مشکلات حوزه سلامت به حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است٬ این در حالی است که دولت هنوز با اختصاص اعتبار ات بخش سلامت موافقت نکرده است.

سلامت نیوز: نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی تومانی بخش سلامت از سوی دولت٬ گفت: هم‌اکنون برای حل مشکلات حوزه سلامت به حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است٬ این در حالی است که دولت هنوز با اختصاص اعتبار ات بخش سلامت موافقت نکرده است.

حسن تأمینی‌لیچایی در گفت‌وگو با خانه ملت٬ با تأکید بر اجرای هر چه سریع‌تر طرح پزشک خانواده در تمام کشور٬ تصریح کرد: تمام کشورهای پیشرفته برای توسعه حوزه سلامت اقدام به اجرای این طرح کردند؛ از این‌رو باید در کشور ما هم هر چه سریعتر این طرح اجرایی شود.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی٬ با تاکید برآماده نبودن زیرساخت‌های اجرایی طرح پزشک خانواده در کشور گفت: نواقص و زیرساخت‌های این طرح باید هنگام اجرا برطرف شود.

وی ادامه داد: وزارت بهداشت٬ درمان و آموزش‌پزشکی در بخش پایلوت در سه استان کشور هم با مشکلات اعتباری روبه‌رو بود٬ که این موضوع موجب شد بیشتر استان‌ها نگران تأمین بودجه اجرای این طرح باشند.

تأمینی‌لیچایی با انتقاد از اختصاص ندادن اعتبار ۶ هزار میلیاردی بخش سلامت از سوی دولت٬ یاد‌آور شد: به‌طور حتم اگر این اعتبار از سوی دولت اختصاص داده نشود٬ اجرای طرح پزشک خانواده با مشکلات عدیده ای روبه‌رو خواهد بود.

این نماینده مجلس نهم٬ افزود: هم‌اکنون برای حل مشکلات حوزه سلامت به حدود ۹ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم؛ این در حالی است که دولت هنوز با اختصاص اعتبار ۶ هزار میلیاردی موافقت نکرده است.

نایب رئیس دوم کمیسیون بهداشت و درمان مجلس٬ با اشاره به بررسی نحوه برخورد مجلس در رابطه با اختصاص ندادن اعتبارات بخش سلامت از سوی هیأت رئیسه کمیسیون بهداشت و درمان٬ اعلام کرد: مجلس برای احقاق حق مردم در حوزه سلامت٬ شکایت خود را به دستگاه‌های سازمان بازرسی٬ دیوان محاسبات و قوه قضائیه ارسال می‌کند./

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha