یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۳:۰۱
کد خبر: 53485

آخر هفته‌ها شاید فرصت خوبی برای ورزش كردن باشد اما اگر حتی بتوانید از این فرصت‌های بالقوه استفاده كنید، قاعدتا كافی نخواهد بود و شما باید در هفته بیش از یكی دو بار ورزش كنید.

اگر می خواهید ورزش را شروع کنید...
سلامت نیوز : همه ما می‌دانیم كه به ورزش كردن نیاز داریم اما عملی كردن آن برایمان سخت است و همیشه به‌دنبال بهانه‌ای برای فرار از ورزش هستیم! یك روز می‌گوییم كارمان زیاد است و وقت نمی‌كنیم، یك روز دیگر هم می‌گوییم امروز روز استراحت است و بهتر است كمبود خواب هفتگی را جبران كنیم! یك روز دیگر هم كه وقت مهمانی و گردش است و روز دیگر باید به دیدار دوستان‌مان برویم و روز دیگر... خلاصه هر روز یك بهانه می‌تراشیم تا مبادا مجبور به ورزش كردن شویم! البته در مواجهه با اطرافیان‌مان كه ورزشكار هستند، همیشه افسوس می‌خوریم كه كاش كمی وقت داشتیم تا به سلامت بدن‌مان برسیم و... به این ترتیب كمی از بار عذاب وجدان‌مان كم می‌كنیم! اگر بخواهیم به همین شیوه ادامه دهیم، همیشه كار، كل روزمان را به‌خود اختصاص می‌دهد و عصرها را هم برای استراحت و خانواده درنظر می‌گیریم و هیچ وقت برای ورزش كردن فرصتی كه منتظرش هستیم، پیش نمی‌آید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ آخر هفته‌ها شاید فرصت خوبی برای ورزش كردن باشد اما اگر حتی بتوانید از این فرصت‌های بالقوه استفاده كنید، قاعدتا كافی نخواهد بود و شما باید در هفته بیش از یكی دو بار ورزش كنید. با اینكه انجام تمرین‌های ورزشی قبل از طلوع آفتاب برای بعضی‌ها ایده‌آل است اما امكان دارد چرخه خواب فرد را مختل كرده و در نهایت منجر به از بین رفتن تمركز و افت كارایی شود. یادتان باشد ورزش كردن در طول روز كاری، نه‌تنها باعث تناسب‌اندام شما خواهد شد كه زنگ تفریحی دوست‌داشتنی برای مغزتان به حساب می‌آید. در نتیجه، تمركزتان دوباره تازه می‌شود و سطح انرژی‌تان بالا می‌رود و در نهایت كارایی شما افزایش می‌یابد. فراموش نكنید ستاره‌های دنیای ورزش هم از اینجا شروع كرده‌اند و به كجاها كه نرسیده‌اند.

بهترین مكان ورزشی را انتخاب كنید

سعی كنید ورزشگاهی نزدیكی محل كارتان پیدا كنید كه نهایتا یك ربع با دفتر كارتان فاصله داشته باشد؛ به این ترتیب روزانه نیم ساعت صرف رفت‌وآمد شده و می‌توانید یك ساعت هم ورزش كنید.اگر ورزشگاهی كه انتخاب می‌كنید، مجهز به سیستم صوتی عالی، دستگاه‌های هوازی و استقامتی باشد، قاعدتا می‌توانید از انواع تمرین‌های ورزشی برای تناسب اندام خود كمك بگیرید. اما اگر ورزشگاه‌ نزدیك محل كارتان چندان مجهز نیست، دلسرد نشوید؛ مهم این است كه فرصت ورزش كردن برایتان فراهم می‌شود.البته اگر باشگاه صخره‌نوردی یا حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) در نزدیكی اداره‌تان هست، بد نیست امتحان‌شان كنید؛ حتی اگر ساعت برگزاری كلاس‌ها با ساعات كاری شما هماهنگ نیست، با مدیر باشگاه صحبت كنید تا برنامه مناسبی برای شما بچیند، البته اگر چند نفر از همكاران را هم همراه خود كنید، می‌توانید درخواست تشكیل یك كلاس اختصاصی بدهید!

حتی اگر هیچ نوع ورزشگاهی در اطراف محل كارتان پیدا نكردید، نا‌امید نشوید، كافی است مكانی برای پیاده‌روی یا دویدن (مثل پارك) در نزدیكی‌تان باشد.اگر باز هم هیچ مكانی نزدیك محل كارتان پیدا نكردید، داخل محیط كارتان را خوب وارسی كنید تا شاید جای مناسبی برای ورزش كردن پیدا كنید، حتی می‌توانید با مدیر داخلی‌تان مشورت كنید و از او كمك بخواهید تا در تجهیز یك اتاق ورزش به شما كمك كند؛ در این صورت، از این اتاق برای انجام ورزش‌هایی استفاده كنید كه نیازی به دستگاه ورزشی نداشته باشد.

بهترین ورزش را انتخاب كنید

ببینید چه نوع ورزشی شما را هیجان‌زده می‌كند. اول به مكان ورزش كردن خود فكر كنید و بعد به نوع ورزشی كه می‌خواهید انجام دهید. آیا دوست دارید با نرمش‌های سبك شروع كنید؟ یا می‌خواهید برای پرورش اندام‌تان قدم بردارید؟ شاید هم دلتان بخواهد گلف بازی كنید یا سرعت، قدرت و انعطاف بدنی خود را افزایش دهید؟ تعیین هدف، تصمیم‌گیری را برای شما آسان می‌كند.در ادامه چند ورزش معرفی شده كه جزء ورزش‌های قلبی- عروقی به حساب می‌آیند و به این ترتیب تناسب‌اندام شما را بهبود می‌بخشند.

دویدن: بالا رفتن از تپه (پله) یا دویدن سرعتی در ساعت مخصوص ناهار، به قدرت و سرعت شما كمك می‌كند. برای افزایش تاثیر این ورزش‌ها بهتر است در تعطیلات آخر هفته هم زمانی را به رشته دوی استقامت اختصاص دهید.

دوچرخه‌سواری: اگر دوچرخه ندارید یا مكانی برای دوچرخه‌سواری در دسترس‌تان نیست، شركت در كلاس‌های اسپینینگ یا استفاده از دوچرخه ثابت بهترین جایگزین است.

تمرین‌های استقامتی: انجام تمرین‌های بدنسازی در باشگاه یا انجام تمرین‌های ساده‌تر در اتاق ورزش محل كار (مثل بارفیكس زدن، بشین- پاشو و...) می‌تواند در كنترل وزن به شما كمك كند.

حركات كششی ذهن و جسم (یوگا): بهره‌گیری از كلاس‌های حركات كششی ذهن و جسم (یوگا) در باشگاه یا كمك گرفتن از مربی خصوصی در همان اتاق ورزش محل كارتان می‌تواند كمك زیادی به تمركز و البته تناسب اندام شما كند.

بهترین زمان را انتخاب كنید

زمان انجام تمرین‌های ورزشی‌تان را در تقویم یادداشت كنید تا با روزها، ساعت‌ها و مكان‌های خاصی كه با یك مشتری، فروشنده یا كارمند قرار ملاقات داشته یا برای شركت در یك جلسه یا همایش از پیش تعیین شده دعوت شده‌اید، تداخل نداشته باشد. یادتان باشد كه ورزش كردن هم باید برای شما مثل یك تعهد مهم باشد، بنابراین برنامه‌هایتان را طوری تنظیم كنید كه حتی برای رفت‌و‌آمد به باشگاه هم وقت كافی درنظر گرفته باشید.

حتی اگر ممكن است سرتان شلوغ شده و ساعت باشگاه رفتن‌تان را فراموش كنید، «زنگ یادآوری» گوشی همراه‌تان را كوك كنید تا فرصت‌سوزی نكنید!ساعت مخصوص ناهار خوردن، احتمالا بهترین ساعت برای ورزش كردن شما خواهد بود اما خودتان را به ورزش كردن ظهرگاهی محدود نكنید. ساعت قبل از ناهار هم، كه معمولا اداره‌ها شلوغ‌ترند، زمان مناسبی برای ورزش كردن نیست. در عوض می‌توانید صبح‌ها زودتر سركار رفته و حدود ساعت 10صبح باشگاه بروید.  سعی كنید برنامه روزانه مشخصی برای ورزش كردن در نظر بگیرید؛ یادتان باشد حتی 2 روز ورزش كردن در كل هفته می‌تواند بر تناسب‌اندام‌تان تاثیر چشمگیری بگذارد و سطح تمركز ذهنی و سرزندگی‌تان را افزایش دهد.

بهترین وسایل را انتخاب كنید

هیچ‌چیز بدتر از این نیست كه برای تكمیل یك حركت ورزشی، وقت كم بیاورید! مثلا وقتی خودتان را از لحاظ ذهنی برای تمرین آماده كرده‌اید اما ناگهان متوجه می‌شوید یك وسیله ضروری مثل كفش مخصوص دو، لباس شنا یا لباس ورزشی‌تان را فراموش كرده‌اید!بنابراین بهتر است هر شب، وسایل مربوط به ورزش‌های فردا را بسته‌بندی كنید و برای جلوگیری از چنین پیش‌آمدهایی، بهتر است یك‌دست لباس یا كفش اضافه در كمد محل كارتان داشته باشید. وسایلی كه ممكن است به آنها احتیاج داشته باشید عبارتند از: لباس مخصوص رشته ورزشی‌تان، كفش ورزشی، حوله، كرم ضدآفتاب، بطری آب و زیر‌انداز مخصوص ورزش.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha