این نسخه نکات ابهام آمیز بسیاری دارد که در صورت عدم توجه به نظرات کار‌شناسی این عرصه، با چالش‌های بسیاری مواجه خواهیم بود.

نسخه ۰۲ پزشک خانواده، ابهامات بسیاری دارد
سلامت نیوز : دکتر عزت اله گلعلیزاده عضو شواری عالی نظام پزشکی کشور در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه بر اساس قانون برنامه پنجم، دولت مکلف شده تا برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع را در کل کشور اجرا نماید گفت: در حال حاضر به چگونگی اجرای این طرح نقد داریم.

وی تصریح کرد: علاوه بر آغاز عجله‌ای این طرح که بدون آموزش شروع شد، بحث تامین اعتبار از دیگر مشکلات این طرح است که مشکل آفرین شده است به طوری که باعث شده پرداختی‌های پزشکان و ماما‌ها دراین طرح با تاخیر بسیاری انجام شود. عضو شورای عالی نظام پزشکی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰ درصد از مراکز درمانی بهداشتی روستایی فاقد پزشک خانواده هستند یادآور شد: بحث پایین بودن ضریب ماندگاری پزشکان و جابجایی مکرر آن‌ها در پیشبرد اهداف نظام سلامت اختلال ایجاد می‌کند.
وی اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث ارجاع، این برنامه موفق نبوده و با مشکلات عدیده‌ای روبرو بوده‌ایم قرار است پزشک خانواده شهری آغاز شود.

دکتر گلعلیزاده با بیان اینکه قرار بوده برنامه پزشک خانواده و نظام ارجاع طی پنج سال در کل کشور اجرایی شود گفت: در حال حاضر تلاش می‌کنند که این برنامه را دوساله در کشور اجرایی کنند که این مشکل آفرین می‌شود. وی در پایان با اشاره به دستورالعمل ۰۲ خاطرنشان کرد: این نسخه نکات ابهام آمیز بسیاری دارد که در صورت عدم توجه به نظرات کار‌شناسی این عرصه، با چالش‌های بسیاری مواجه خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha