مدیركل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت از ارایه خدمات دندانپزشكی با تعرفه بیمه‌ای در مراكز درمانی دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی برای گروه هدف زیر 12 سال خبر داد و گفت: در مراكز خصوصی با پرداخت فرانشیز 30 درصدی و در مراكز دولتی با پرداخت فرانشیز بیمه درمانی برای كودكان زیر 12 سال خدمات دندانپزشكی ارایه می‌شود.

دكتر محمد مهدی وردی در گفت و گو با ایسنا، با بیان این كه كودكان زیر 12 سال می‌توانند با ارایه معرفی نامه و دفترچه بیمه اعم از كاركنان دولت، خویش فرما، سرپایی و بیمه روستاییان برای دریافت خدمات دندانپزشكی به مراكز درمان دولتی تحت پوشش دانشگاه‌های علوم پزشكی كشور مراجعه كنند، گفت: این خدمات با تعرفه بیمه‌ای حتی برای كودكان زیر 12 سال فاقد دفترچه بیمه هم ارایه می‌شود.

وی با اشاره به این كه در نخستین سال اجرا به موجب بند ج تبصره 14، 13 میلیارد و 400 میلیون ریال به این طرح اختصاص یافت، گفت:‌ در سال 85 هم به موجب بند هـ‌ تبصره 14 اعتبار 20 میلیارد ریالی بابت درمان و پیشگیری بیماریهای دهان و دندان كودكان زیر 12 سال تخصیص یافت.

مدیركل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این كه اعتبار تخصیص یافته در سال نخست به سازمان بیمه خدمات درمانی و در سال دوم به وزارت بهداشت واگذار شد، در ادامه افزود: به موجب توافق به عمل آمده با سازمان بیمه خدمات درمانی در سال 85 چهار دندان شماره 6 دانش آموزان مقطع ابتدایی تحت پوشش قرار گرفت.

وی با تاكید بر این كه اعتبار این طرح در سال 86 از قالب تبصره درآمد به عنوان ردیف بودجه‌ای تامین شد، اظهاركرد: دو برنامه دهان شویه و توزیع مسواك هم هر ساله در مدارس اجرا می‌شود.

وردی از استمرار طرح سیاری امام علی (ع) برای ارایه خدمات پیشگیرانه سلامت دهان و دندان خبر داد و گفت: این طرح در شهرهای اقماری تهران نظیر كرج در حال اجرا است كه پیش بینی می‌شود در سال جاری اتوبوسها تغییر كاربری و تا پایان سال تحویل مناطق داده شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha