سلامت نیوز : عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: نمایندگان مجلس و اعضای دولت باید تدابیر درست و علمی را بیندیشند و اجازه ندهند خدایی نکرده مشکلات اقتصادی کشور بر سر مردم خراب شود.

حسن تامینی لیچایی در گفت‌وگو با ایلنا در رابطه با افزایش بی‌رویه قیمت دارو در کشور گفت: بحثی‌که در کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی هفته گذشته و در هفته پیش رو مطرح بود به موضوع هزینه‌های درمان و مشكلات اقتصادی مردم اختصاص داشت.هزینه‌های دارو و درمان مشكلات اقتصادی مردم را دوچندان كرده كه به اعتقاد ما مردم نباید هزینه‌های بسیاری از مشکلات را كه گریبانگیر اقتصاد به دلایل مختلف شده،پرداخت کنند. وی تصریح کرد: نمایندگان مجلس و اعضای دولت باید تدابیر درست و علمی را بیندیشند و اجازه ندهند خدایی نکرده مشکلات اقتصادی کشور بر سر مردم خراب شود.

نماینده رشت در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در حال حاضر برخی شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی در رابطه با هزینه‌های آب و برق و گاز و تولید برخی دارو‌ها که مواد اولیه آن وارداتی است با مشکلاتی مواجه هستند و این مشکلات باعث شده تا هزینه‌های اضافی برای شرکت‌ها و کارخانجات تولیدی ایجاد شود. وی افزود:این شركت‌ها مجبور هستند در راستای برون رفت از مشکلات خود و ورود مواد اولیه به كشور یک سری پروسه‌هایی را طی كنند که این امر هزینه‌های بسیاری را برای آن‌ها ایجاد کرده است. عضو کمیسیون بهداشت و درمان در بهارستان اظهار داشت: اعضای کمیسیون بهداشت و درمان در تلاشند تا دولت را مجاب کنند تا هزینه ۶هزار میلیاردی را به بخش‌های تولیدی اختصاص دهد تا باعث کاهش قیمت دارو در کشور شویم.

تامینی خاطرنشان کرد: عدم تخصیص ۳۰ درصد بخش تولید در بحث هدفمندی یارانه‌ها و عدم هماهنگی‌های موجود در تخصیص بودجه به واحد‌های تولید از علل ایجاد گرانی‌های دارویی در کشور به شمار می‌رود. نماینده مردم رشت در خانه ملت در رابطه با ایجاد فراکسیون پرستاری تصریح کرد: به دلیل اینکه ما در مجلس شورای اسلامی نمایندگانی نداریم که پایه واساس کار اصلی‌شان پرستاری باشد لذا به این نتیجه رسیدیم که فراکسیون پرستاری را در شکل فراگیر‌تر همچون فراکسیون سلامت مطرح کنیم. وی با بیان اینکه مشکلات پرستاران باید در قالب نظام پرستاری رفع شود، گفت: نظام پرستاری در حال حاضر ضعیف عمل می‌کند چرا که نظام پرستاری در قبل مطالباتش را بهتر پیگیری می‌کرد ولی امروزه دولتی شده و به دنبال این است که با در اختیار گرفتن جایگاه در دولت، مشکلات خود را از طریق بهره‌گیری از امکانات دولتی برطرف کنند.

وی افزود: در کمیسیون بهداشت و درمان در حال حاضر در زمینه كاهش همکاری بین کمیسیون بهداشت و درمان و نظام پرستاری نگرانی وجود دارد و ما معتقدیم ادامه این روند در آینده برای خود آنان نیز مشکل ایجاد می‌کند. تامینی با بیان اینکه نظام پرستاری کشور ایران با مشکل مواجه است، گفت: ضعف پرداخت‌ها، عدم اجرای صحیح نظام بهره‌وری در دانشگاه‌ها، کاهش نیرو‌ها در بخش پرستاری و عدم همکاری در سطح کلان از مشکلات اساسی نظام پرستاری و پرستاران است. وی در پایان خطاب به پرستاران و اعضای نظام پرستاری گفت: پرستاران و مسئولان نظام پرستاری باید هر چه سریع‌تر رابطه خود با کمیسیون را طبق سالهای گذشته بهبود بخشند تا کمیسیون با دانستن مشکلات پرستاران بتواند به این گروه در جامعه کمک کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha