سلامت نیوز : رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: امیدواریم نگرانی گروه‌های پزشکی درمورد برنامه پزشک خانواده به تدریج برطرف شود.

محمدباقرلاریجانی درگفتگو با ایلنا بااشاره به طرح پزشک خانواده گفت: همه کسانی که برای ارتقا نظام سلامت دلسوز هستند و می‌خواهند خدمات بهتری به مردم ارائه داده شود باید در پیشبرد برنامه پزشک خانواده کمک کنند. وی با بیان اینکه هرفردی براساس مطالعه و تحقیقاتی که انجام داده است می‌تواند درمورد نحوه اجرای برنامه پزشک خانواده پیشنهاد بدهد، افزود: البته به شرط آنکه بتواند با شواهد واطلاعات علمی نشان دهد که این پیشنهاد درست است ودراین صورت وزارت بهداشت باید به آن‌ها توجه کند. لاریجانی با اشاره به اینکه امروز وزارت بهداشت تمام تحولات در نظام سلامت دنیا را مورد بررسی قرار داده است، افزود: با استفاده از‌‌ همان مدل‌ها نظام تحول سلامت را طراحی کرده است و با شرایط علمی آن‌ها آشنایی جدی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در مورد انتقادات جدی رئیس سازمان نظام پزشکی مبنی بربلا تکلیف بودن بیش از ۴۰ هزار پزشک درطرح پزشک خانواده تصریح کرد: در اینکه باید جایگاه همه همکاران گروه‌های پزشکی در این طرح دیده شود هیچ شکی نیست و این حرف درستی است که همه گروه‌های پزشکی باید در این برنامه مشارکت داشته باشند. وی با تاکید بر اینکه سیستم باید به گونه‌ای باشد؛ افرادی که می‌خواهند در نظام پزشک خانواده خدمت کنند ازجایگاه مناسبی برخوردار باشند، افزود: به اعتقاد من وزارت بهداشت تلاش خواهد کرد برای همه کسانی که می‌خواهند در طرح پزشک خانواده فعالیت کنند ساماندهی مناسبی را انجام دهد. لاریجانی در پاسخ به این سوال دیگری که آیا برنامه پزشک خانواده می‌تواند همه پزشکان عمومی را تحت پوشش قرار دهند، افزود: اگر تعداد پزشکانی که در طرح پزشک خانواده ثبت نام کرده‌اند با مردمی که قراراست تحت پوشش این طرح قرار بگیرند همخوانی نداشته باشند تدابیر خاصی در دانشگاه مختلف برای این کار اندیشیده خواهد شد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی دانشگاه تهران در واکنش به برخی انتقادات مبنی بر شتاب زدگی در اجرای برنامه پزشک خانواده تصریح کرد: وزارت بهداشت سالیان طولانی است که در بحث پزشک خانواده کار کرده است به طوری که من یادم می‌آید از زمان وزرات دکتر پزشکیان این مساله مطرح بوده است. لاریجانی با تاکید براینکه به طور حتم باید به نگرانی‌های گروه پزشکی توجه کرد و افزود: پزشکان کشور افرادی هستند که سالیان طولانی زحمت کشیدند و افراد بسیار خوش استعدادی هم هستند که توانسته‌اند در گروه پزشکی ورود پیدا کنند از همین امیدواریم وزارت بهداشت با ساماندهی مناسب دغدغه‌های آن‌ها را به تدریج حل کند.

وی خاطرنشان کرد: برنامه پزشک خانواده یک اقدام ملی و در راستای تحقق عدالت اجتماعی است از همین رو باید فرا‌تر از مسائل فردی به آن نگاه کرد. رئیس دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه ممکن است در آغاز کار اجرای برنامه پزشک خانواده چالش‌هایی هم وجود داشته باشد افزود: ممکن است برخی از پزشکان درآمدشان متناسب با این قراردادهایی که بسته می‌شود نباشد، اما این موارد از ذهن مجموعه تصمیم گیران وزارت بهداشت دور نیست و با همکاری وزارت رفاه در حال حل این چالش‌ها هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha