شنبه ۷ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۱
کد خبر: 53518
سلامت نیوز: از پیری وابسته به سن که بگذریم بعضی از کارها هستند که نادانسته انجامشان می‌دهیم و سلامت و زیبایی پوست دست و صورتمان را به خطر می‌اندازیم....

 مثلا همه می‌دانیم مهم‌ترین دلیل شکسته‌شدن رشته‌های کلاژن پوست و ایجاد چین و چروک‌، نور خورشید است اما از پوستمان مراقبت نمی‌کنیم. در اینجا 5 اصل مهم فراموش شده را یادآوری می‌كنیم که برای سلامت و زیبایی دست‌ها ضروری است.

1. یادتان باشد مواجهه حداقلی با نور آفتاب و حفاظت کامل از پوست با لباس‌های مناسب و ضدآفتاب‌ها ضروری است.

2. با تغذیه مناسب و مصرف تمام گروه‌های غذایی به‌خصوص میوه‌ها و سبزی‌های تازه و مایعات کافی می‌توان پوست را شاداب كرد.

3. دستکش بپوشید، نه فقط هنگام کار با شوینده‌ها، بلکه در همه زمان‌هایی که مشغول کار روزانه هستید زیرا خشکی پوست باعث می‌شود عوامل فیزیکی و میکروبی به پوست وارد و پوست چروکیده ‌شود.

4. به پوست رطوبت‌رسانی كنید. یكی از بهترین مرطوب‌کننده‌های پوست «وازلین» است. البته اگر خوب تهیه نشود، امکان اینكه پوست دست را سیاه كند، وجود دارد. «گلیسیرین» هم خوب است. بهترین زمان استفاده از مرطوب‌کننده‌ها، بلافاصله پس از شستشوی دست و زمانی است که هنوز رطوبت دارد. با این کار آب به لایه شاخی پوست نفوذ می‌کند و چروک‌ها کمی صاف می‌شوند.

5. بهره‌گیری از هوای سالم با ترک سیگار و قلیان تضمین‌کننده سلامت و شادابی شماست. به جای پرداختن به تفریح‌هایی مانند قلیان‌کشیدن، با دوستان برنامه ورزش گروهی و کوهنوردی بگذارید تا هم استرس‌هایتان كم شود هم به بهتر خوابیدن شما کمک کند که هر دو در شادابی پوست موثر هستند.

منبع: هفته نامه سلامت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha