سلامت نیوز : تحقیقات جدید نشان داد: به نظر نمی رسد که عفونت حاصله از HIV – ویروسی که موجب ایدز می‌شود- خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم را در زنان افزایش دهد.

بر پایه این گزارش، محققان 400 زن مبتلا بهHIV و تقریباً 300 زن فاقد این ویروس را بررسی کردند. آزمایش پاپ اسمیر همه این زنان معمولی و نتیجه DNA ویروس پاپیلومای انسانی که تومور ساز است،منفی بود.  چندین نوع ویروس پاپیلوما  (HPV) وجود دارد که موجب ایجاد سرطان دهانه رحم می‌شود. این زنان به مدت 5 سال تحت نظر بودند و خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در هر دو گروه به یک میزان کم بود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ هووارداستیکلر و همکارانش در دانشکده پزشکی آلبرت انیشتین در دانشگاه یشیوا در نیویورک در یک گزارش خبری گفتند: هیچ یک از این زنان به سرطان دهانه رحم مبتلا نشدند.محققان گفتند: این یافته ها حاکی است خطر ابتلا به سرطان دهانه رحم در زنان مبتلا به HIV که تست پاپ اسمیر معمولی دارند و دارای HPV تومور ساز نیستند با زنانی که HIV ندارند برابر است.محققان این طور نتیجه گیری کردند: تحقیقات اخیر بر آغاز دوره آزمایشهای مولکولی از جمله HPV و همچنین سایر شاخصهای زیستی تاکید می‌کند تا بررسی سرطان دهانه رحم در زنان مبتلا بهHIV را تسهیل بخشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha