یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۸
کد خبر: 53566
سلامت نیوز : جدیدترین پژوهش های انجام شده درباره آثار نماز خواندن نشان می دهد كه خواندن منظم نماز به میزان زیادی خطر ابتلا به بیماری آلزایمر را كاهش می دهد.

براساس این پژوهش جدید، خواندن منظم نماز میزان ابتلا به بیماری آلزایمر را تا 50 درصد كاهش می دهد. این پژوهش نشان داد زنانی كه به شكل منظم نماز
می خوانند ابتلای آنها به بیماری آلزایمر دستكم 50 درصد كمتر از زنانی است كه نمازنمی خوانند.شایان ذكر است هدف از اجرای این پژوهش ارائه برنامه ای برای خانواده هایی بوده است كه در معرض بیماری آلزامیر قرار داشتند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ رئیس تیم پژوهشگران گفت كه خواندن نماز باعث تفكر می شود كه این كار می تواند باعث فعال شدن توان فكر كردن انسان و در نهایت جلوگیری از ابتلا به بیماری آلزایمر شود.این اولین پژوهشی نیست كه با هدف بررسی ارتباط بین دین و سلامتی و بهداشت صورت می گیرد زیرا در سال 2005 نیز پژوهشگران به این نتیجه دست یافتند كه در پیش گرفتن روش زندگی دینی باعث كند شدن پیشرفت بیماری آلزایمر می شود.همچنین یك تیم پژوهشگران نیز كشف كرد كه میانگین شیوع بیماری آلزایمر و مرگ و میر در میان كودكان در جوامع دینی بسیار كمتر از جوامع غیر دینی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha