یکشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۵۱
کد خبر: 53567

«ورزش» نه تنها با «روزه» منافاتی ندارد، بلكه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و كاهش استرس ورزشكاران می شود و استقامت فكری و صبر آنان را تقویت می كند.

ورزش در ماه مبارك رمضان
سلامت نیوز : «ورزش» نه تنها با «روزه» منافاتی ندارد، بلكه اگر به صورت صحیح و اصولی انجام شود، باعث آرامش و كاهش استرس ورزشكاران می شود و استقامت فكری و صبر آنان را تقویت می كند. به گزارش مشرق، ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری كرده و عمل سوخت و ساز را تسهیل می كند. به طوری كه ورزشكارانی كه روزه می گیرند كمتر دچار مشكلات گوارشی و قند خون می شوند. ورزشكاران می توانند با یك برنامه غذایی غنی،انرژی مورد نیاز را برای انجام فعالیت های ورزشی و حفظ ساختار بدنی به دست آورند. استفاده به موقع و به اندازه از آب ازدیگر نكاتی است كه می بایست در طول این ماه به آن توجه كرد.در ماه مبارك رمضان كم آبی می تواند در برخی موارد به خصوص هنگام ورزش كردن مشكل ساز شود اما با تغییر زمانی در برنامه های ورزشی می توان با این مشكل مقابله كرد. نكاتی در مورد وعده سحر و افطار ورزشكاران وعده سحر به هیچ عنوان نباید حذف شود چرا كه افت قند خون، كاهش تمركز و پایین آمدن توان و كارآیی در طول روز مستقیما از حذف یا خوردن غذاهای نامناسب در سحری ناشی می شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از کیهان ؛ لذا بهتر است در وعده سحر غذایی معادل شام مصرف شود، وعده افطار مانند وعده صبحانه باشد و برای شام غذاهایی معادل وعده ناهار یا كمی كمتر استفاده شود. مصرف كربوهیدرات های پیچیده (غلات، برنج، نان، ماكارونی و سیب زمینی)، ماست و مواد فیبردار( انواع میوه و سبزی) را برای حفظ كارآیی بدن در طول روز در وعده سحر مناسب هستند. شربت عسل (یك قاشق كوچك عسل به اضافه یك لیمو ترش تازه) در سحر به ورزشكاران كمك می كند كه در طول روز دیرتر تشنه شوند غذای افطار بهتر است سبك، پركالری و سریع هضم باشد و همچنین متخصصین در مورد غذای افطاری ورزشكاران می گویند: غذای افطار بهتر است به علت سبك و پركالری و سریع هضم مانند خرما، شله زرد، مقداری كمی شیر، كشمش، انجیرخشك و چای كمرنگ باشد تا به معده فشاری وارد نشود. بهترین ورزش كدام است و چه موقع ورزش كنیم؟ برای پیشگیری از ضعف قوای جسمانی در ماه مبارك رمضان، از انجام حركات سنگین ورزشی اجتناب كنید. فعالیت زیاد فرد روزه دار در ماه مبارك رمضان، به صرف انرژی بیشتر و افزایش تعریق طی ساعات روز منجر می شود كه می تواند موجب عطش فراوان و افت فشارخون شود. بهترین ورزش در طول ماه مبارك رمضان، شنا و پیاده روی پس از صرف افطار است چرا كه از گرفتگی عضلات و بروز یبوست پیشگیری می كند. ورزش در ماه رمضان از تجمع چربی در بدن جلوگیری و عمل سوخت و ساز را تسهیل می كند. زمان مناسب شروع ورزش دو یا سه ساعت بعد از مصرف افطار است. فاصله بین غذا خوردن و ورزش كردن باعث می شود تا بدن فرصت هضم غذا را پیدا كرده و خون به راحتی در عضلات جریان پیدا كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha