سلامت نیوز : تحقیقات پزشکی حاکی است: مصرف بادام و بادام زمینی به علت اینکه سرشار از ویتامین E است، خطر ابتلا به سرطان کبد را کاهش می‌دهد.

محققان گفتند: مصرف مکمل های غذایی ویتامین E همراه با مصرف منظم عناصر غذایی حاوی آن را در کاهش خطر ابتلا به سرطان کبد در بین افراد میانسال تا حد قابل ملاحظه‌ای سهیم می‌دانند.تحقیقات پزشکی در گذشته به اهمیت و موثر بودن ویتامین E در پیشگیری از احتمال ابتلا به بیماریهای قلبی و تخریب شبکیه چشم با افزایش سن اشاره کرده بود.بادام زمینی، از نظر غنای پروتئینی، زیر گروه حبوباتی مثل، نخود، عدس و لوبیا است و از این نظر می‌توان گفت جزو آجیل‌ها نیست.بادام زمینی، منبع خوب انرژی است. 100 گرم بادام زمینی حاوی 50 گرم چربی،16  گرم کربوهیدرات است.

بادام زمینی دارای پروتئین با کیفیت عالی است. در بین آجیل‌ها، بادام زمینی دارای بیشترین مقدار پروتئین است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ بیشتر چربی های موجود در بادام زمینی، از نوع غیر اشباع و خوب است.در 28 گرم بادام زمینی، حدود 2 گرم فیبر وجود دارد. این مقدار 9 درصد از نیاز روزانه بدن به فیبر را تامین می‌کند.بادام زمینی، دارای مقدار قابل توجهی ویتامین B3 است.112 میلی گرم در 100 گرم. ویتامین B3 باعث افزایش کلسترول خوب ( HDL) می‌شود، فرایند پیری را به تعویق می‌اندازد و همچنین از بیماری آلزایمر جلوگیری می‌کند.بادام زمینی دارای آنتی اکسیدان نیز هست لذا سلول را از خرابی و نابودی محافظت می‌کند و سیستم ایمنی را تقویت می‌کند. منیزیم موجود در بادام زمینی، همچنین از گرفتگی عضلانی جلوگیری می‌کند.

بادام زمینی دارای فولات نیز هست. فولات از کم خونی، رنگ پریدگی و ضعف جلوگیری می‌کند.بادام زمینی همچنین حاوی پتاسیم است. که موجب تنظیم فشار خون و تنظیم ضربان قلب می‌شود و از گرفتگی عضلانی و ادم جلوگیری می‌کند.فسفر در بادام زمینی وجود دارد که جلوی ضعف و خستگی را می‌گیرد و بدون کلسترول است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha