سلامت نیوز : رییس فدراسیون پزشكی ورزشی از قانونمند شدن كلیه مراكز ارائه دهنده خدمات ماساژ ورزشی تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: استفاده از روغن‌های گیاهی و مانند آن نیز بایستی در چارچوب نظارت و بازرسی قرار بگیرند.

دكتر لطفعلی‌پور كاظمی در گفت‌وگو با (ایسنا)،افزود: هیات رییسه و شورای ماساژ ورزشی كشور زیر نظر وزارت ورزش و جوانان و فدراسیون پزشكی ورزشی از شش ماه قبل مقدمات كار را فراهم كرده‌اند و جلساتی در فدراسیون برگزار شده تا آیین‌نامه ماساژ ورزشی كشور به نگارش درآمده و مراحل تایید نهایی خود را می‌گذراند.وی با بیان این كه تا زمان ابلاغ آیین‌نامه كسانی كه قصد تاسیس مراكز ماساژ ورزشی دارند، بایستی دراماكنی نظیر مجموعه‌های فرهنگی و ورزشی كشور اقدام به دریافت مجوز نموده و مسئول فنی خود را از میان گروه پزشكان و فیزیوتراپ‌ها انتخاب كنند تا در صورت پیشامد مشكلات حقوقی و قانونی بتوانند در برابر سازمان نظام پزشكی پاسخگو باشند، گفت: مراكز رسمی ماساژ بعد از تدوین و تصویب این آیین‌نامه، شكل قانونی به خود می‌گیرند.

رییس فدراسیون پزشكی ورزشی در ادامه با اشاره به این كه ماساژ ورزشی با ماساژ درمانی تفاوت دارد، اظهار كرد: مسئولیت ماساژدرمانی به عهده وزارت بهداشت است.وی افزود: ماساژ ورزشی از جمله نیازهای اساسی ورزشكاران حرفه‌ای است، با توجه به شواهد ارزشمندی كه در خصوص ماساژ وجود دارد به انجام آن روی می‌آورند. ثابت شده است سطح هورمونی مواد ایمنی زا در هنگام انجام ماساژ بالا رفته و یك حالت شادابی، ایمنی و ریلكسیشن را برای ورزشكار به همراه دارد.پوركاظمی درباره خواص روغن‌هایی كه ماساژورها استفاده می‌كنند، عنوان كرد: استفاده از روغن‌های گیاهی و مانند آن بایستی در چارچوب نظارت و بازرسی قرار بگیرند. انتظار می‌رود كلیه مراكز ماساژ كشور از ادارات ورزش و جوانان استان‌های خود در این باره استعلام كنند.رییس فدراسیون پزشكی ورزشی با بیان این كه با اجرای آیین نامه نظارتی كلیه مراكز ماساژورزشی تا پایان امسال قانونمند می‌شوند، بیان كرد: با اجرای این قانون، شخصی كه دوره دیده است بر سر كار گذارده می‌شود. به عنوان مثال فردی كه 10 ساعت دوره دیده است نمی‌تواند مجوز تاسیس یك مركز ماساژ را دریافت كند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha