سلامت نیوز : درمان و آموزش پزشکی درباره کیفیت داروهای تولید داخل کشور گفت: داروها بعد از انجام یک سری آزمایشات خیلی سخت و تاییدیه‌ها و مجوز گرفتن‌های بسیار صعب به بازار می‌آید و کیفیت داروها به همین دلیل و بعد از آزمایش‌های بالینی که انجام می‌شود، بسیار بالاست.

وی افزود: به دلیل کیفیت بالای داروهای تولید داخل کشور، بسیاری از داروها قاچاق می‌شود که اگر داروهای ما موثر نبودند شاهد این همه قاچاق دارو از مرزها نبودیم. به گزارش سلامت نیوز به نقل از برنا ؛ دستجردی در ادامه با اشاره به صادرات داروی ایرانی به سایر کشورها، اظهار داشت: خوشبختانه داروهای تولید داخل صادر هم می‌شوند و مشتری‌های خوبی در کشورهای همسایه و حتی کشورهای دیگر دارند، زیرا از کیفیت بسیار بالایی برخوردارند و در تولید دارو استانداردهای اروپایی و در واقع بهترین استانداردها رعایت می‌شود.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه تصریح کرد: تولید دارو پروسه‌های بسیار طولانی را طی می‌کند. بنابراین من این اطمینان را می‌دهم؛ داروهایی که در داخل کشور تولید می‌شود، به‌ویژه داروهایی که از صفر تا صد و مواد اولیه آن داخلی است، داروهایی بسیار موثر و مفیدی است و از داروهای مشابه خارجی اگر اضافه نداشته باشد، چیزی هم کم ندارد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha