دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۱:۵۵
کد خبر: 53642
سلامت نیوز:این ماده غذایی نیز برای قلب بسیار مفید است و دشمن سرطان است. - ماهی آزاد: این ماده غذایی منبع سرشاری از پروتئین و امگای سه است. امگای سه نیز از بروز عارضه های قلبی جلوگیری می کند و سرشار از اسید لیپید و برخی پروتئین هاست.
این غذا برای برای 6 نفر است و برای مبتلایان به دیابت نوع دو بسیار مفید میباشد .


مواد لازم:


2 لیوان عدس قرمز

3عدد(خیلی نازك حلقه شود) تره فرنگی

2 قاشق مرباخوری پودر تخم گشنیز
یك قاشق سوپ خوری گشنیز تازه ( خرد شده)
دوقاشق سوپ خوری نعنای تازه ( خرد شده )
یك قاشق سوپ خوری سركه
یك لیتر  آب مرغ بدون چربی
4 عدد تخم مرغ
به اندازه لازم  فلفل و نمك
كمی برای تزیین جعفری

طرز تهیه :

عدس ها را در یك قابلمه می ریزیم و تره فرنگی، پودر تخم گشنیز، گشنیز، نعنا، سركه و آب مرغ را به آن می افزاییم و روی حرارت می گذاریم. بعد از این كه جوش آمد، باید به مدت 30- 40 دقیقه روی حرارت ملایم بجوشد تا عدس ها بپزد و آب آن كشیده شود.

 فر را روی حرارت 180 درجه ی سانتیگراد گرم می كنیم . پس از آن به مواد آماده شده، نمك و فلفل می افزاییم و به طور كامل مخلوط می  كنیم.

 وسط مواد را با دست خالی كرده و یك تخم مرغ در آن قسمت می شكنیم. روی ظرف فویل آلومینیوم كشیده و به مدت 15- 20 دقیقه در فر 180 درجه ی سانتیگراد می گذاریم تا وقتی كه تخم مرغ ببندد. آن گاه روی این غذا را با جعفری خرد شده تزیین می كنیم.

نكات تغذیه ای :

عدس منبع خوبی از آهن، پروتئین، فیبر، كربوهیدرات های پیچیده و اسید فولیك است. همچنین كم چربی، كم كالری، بدون كلسترول و به همان نسبت ارزان قیمت می باشد.

یك لیوان عدس پخته ، 90 درصد مقدار مورد نیاز اسید فولیك را در روز را تأمین می كند و بیشتر از هر غذای غنی نشده دیگری، اسید فولیك را برای بدن فراهم می كند.

عدس دارای فیبرهای محلول است كه این فیبرها مانند یك جاروی زبر، دستگاه گوارش را تمیز می كنند. این نوع فیبر گلوكز( قند) و كلسترول سرم را كاهش می دهد. همچنین نیاز به انسولین را در افراد دیابتی كم می كند.

منبع :تبیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha