سلامت نیوز : بیماری مرموزی موسوم به سندرم «لرزش سر» طی ماه‌های اخیر به جان شمار زیادی از كودكان و جوانان اوگاندایی در شمال این كشور و نیز نواحی جنوبی سودان، افتاده و تاكنون بیش از 300 قربانی گرفته است.

بیماران مبتلا به این سندرم دچار لرزش غیرارادی سر می‌شوند و گاهی حملات شبه صرع در آنها بروز می‌كند. این بیماری موجب توقف رشد كودكان و تخریب‌ توانایی‌های ذهنی آنها می‌شود تا جایی كه كودكان مبتلا حتی قادر به انجام كارهای جزئی روزانه نیز نیستند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ برخی از قربانیان این بیماری مرموز،‌ حتی والدین خود را نیز به یاد نمی‌آورند. مقامات بهداشتی اوگاندا می‌گویند در حال حاضر حدود 3000 كودك در این كشور به «سندرم لرزش سر» مبتلا هستند.

برخی از پرستاران و درمانگرها حتی مجبور می‌شوند كودكان بیمار را به درخت ببندند چون قادر نیستند هر لحظه این كودكان را كنترل كنند. والدین این كودكان بیمار، پریشان و بهت زده، فرزندان خود را در مقابل دیدگانشان از دست می‌دهند و كاری از دستشان بر نمی‌آید.امروز (دوشنبه)، اوگاندا میزبان یك كنفرانس بین المللی با هدف بررسی این سندرم خواهد بود و مقامات بهداشتی این كشور امیدوار هستند كه با برگزاری كنفرانس جدید، اطلاعات بیشتری درباره این بیماری خطرناك و مرموز كسب كنند.سازمان جهانی بهداشت خطاب به مقامات بهداشتی اوگاندا اعلام كرد كه این كنفرانس جهانی با حضور تقریبا 120 متخصص و دانشمند پزشكی در سراسر جهان برگزار می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha