وزارت بهداشت دستور داده است که تمامی عمل‌های جراحی غیر ضروری نسبت به بیماران هموفیلی اجرا نشود/ چه اشکالی دارد که وزارت بهداشت اطلاع رسانی شفافی را داشته باشد و کمک کند که بیماران این پروسه‌های مشکل را راحت‌تر طی کنند.

با تکذیب کمبود دارو، دردی از بیماران دوا نمی شود
سلامت نیوز : مدیرعامل کانون هموفیلی ایران گفت: صرف اینکه وزارت بهداشت کمبود داروهای هموفیلی را تکذیب کند، دردی از این بیماران دوا نمی‌کند.

احمد قویدل در گفت‌و‌گو با ایلنا در مورد وضعیت دارویی بیماران هموفیلی گفت: درحال حاضر سطح دسترسی بیماران هموفیلی به دارو از وضعیت مناسبی برخوردار نیست.وی خاطرنشان کرد: وزارت بهداشت دستور داده است که تمامی عمل‌های جراحی غیر ضروری نسبت به بیماران هموفیلی اجرا نشود. مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه در بسیاری از استان‌ها به شدت با کمبود دارو مواجه هستیم، ادامه داد: دولت تمام تلاش خود را می‌کند تا از مبادی مختلف این دارو‌ها را وارد کند.

قویدل بخش مهمی از کمبودهای داروهای بیماران هموفیلی را ناشی از سیاست‌های اعمال شده از سوی غرب در رابطه با مبادلات بانکی با ایران عنوان کرد و افزود: در این شرایط بیماران مجبور هستند از داروهایی که از فراورده‌های خونی یک واحد خونی به دست می‌آید استفاده کنند به طوری که تزریق آن‌ها بسیار مشکل است و مسائل دیگری را برای بیماران به دنبال دارد.

وی نیاز دارویی بیماران وخیم هموفیلی را بسیار بیشتر بیان کرد و افزود: البته بیماران هموفیلی هم که معلول نیستند با این وضعیت دارویی درخطر معلولیت قرار گرفته‌اند به ویژه بچه‌ها که مانند بزرگسالان نمی‌توانند ملاحظه خونریزی خود را داشته باشند از همین رو مشکلات آن‌ها جدی‌تر است. مدیرعامل کانون هموفیلی ایران با اشاره به اینکه ارزیابی از گزارش‌های وزارت بهداشت در زمینه وضعیت دارویی بیماران هموفیلی نداریم، افزود: متاسفانه وزارت بهداشت اطلاع رسانی شفافی در این زمینه انجام نمی‌دهد.

قویدل با تاکید براینکه وزارت بهداشت باید اطلاع رسانی شفافی دراین زمینه داشته باشد، تاکیدکرد: وزارت بهداشت باید بیماران را دوست خود بداند زیرا ما هم مشکلات وزارت بهداشت را درک می‌کنیم و چه اشکالی دارد که وزارت بهداشت اطلاع رسانی شفافی را داشته باشد و کمک کند که بیماران این پروسه‌های مشکل را راحت‌تر طی کند. وی با بیان اینکه دارو‌ها با محدودیت بسیار در دست بیماران قرار می‌گیرند، تصریح کرد: تمامی اقلام داروهای بیماران هموفیلی وارداتی است و هنوز دارو‌های تولید داخل به بازار نیامده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha