دوشنبه ۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۸
کد خبر: 53667

استفاده نکردن از وعده سحری سبب افت قند خون و کاهش هوشیاری می‌شود.

حذف سحری موجب افت قند خون روزه‌داران می‌شود
سلامت نیوز : مسعود کیمیاگر متخصص تغذیه در گفت‌وگو با برنا با بیان این مطلب افزود: عدم استفاده از وعده سحری سبب افت قند خون، کاهش هوشیاری و در نتیجه کاهش عملکرد در فرد خواهد شد.

متخصص تغذیه بااشاره به این مطلب که در ایام ماه مبارک رمضان، روزه داران باید از روش صحیح و اصولی در استفاده از مواد غذایی پیروی کنند، ادامه داد: همه افراد در ماه مبارک رمضان از دو وعده سحری و افطار به طور کامل استفاده کنند، این درحالی است که در این دو وعده باید از پر خوری خوداری کنند.وی تصریح کرد: لازم است که وعده افطار و شام با هم در نظر گرفته شوند؛ چرا که افطار خود یک وعده غذایی کامل است. این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: در ایام ماه مبارک رمضان، روزه داران در راستای جلوگیری از تشنگی از مصرف مواد غذایی مانند ماکارانی، مصرف زیاد پلو و ته دیگ در وعده سحر خودداری کنند.

کیمیاگر تصریح کرد: همچنین مصرف سالاد، سبزیجات و غلات سبوس دار در وعده سحر سبب جلوگیری از گرسنگی و تشنگی می‌شود، چرا که این مواد دارای مقادیر زیادی فیبر بوده و به تدریج جذب بدن می‌شوند. وی با بیان این‌که مصرف چای در وعده سحر نیز توصیه می‌شود، افزود: همچنین نباید هنگام افطار در مصرف شیرینی‌جات از جمله زولبیا و بامیه زیاده روی شود. همچنین بهتر است روزه داران با خرما افطار کنند. این متخصص تغذیه خاطر نشان کرد: روزه داران در زمان افطار بهتر است از مایعات رقیق و ولرم مانند شیر یا سوپ استفاده کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha