در سه شهرستان جاسك، میناب و بشاگرد در جمعیتی خاص از مناطق روستایی با آزمایش های صورت گرفته ابتلا به هپاتیت نوع A بر اثر آلودگی منابع آب در اثر عدم توجه به میزان كلر استاندارد مشخص شد.

آب آلوده عامل طغیان بیماری هپاتیت نوع A در شرق هرمزگان
سلامت نیوز : در سه شهرستان جاسک، میناب و بشاگرد در جمعیتی خاص از مناطق روستایی با آزمایش‌های صورت گرفته ابتلا به هپاتیت نوع A بر اثر آلودگی منابع آب در اثر عدم توجه به میزان کلر استاندارد مشخص شد.

رییس مرکز بهداشت استان هرمزگان در جلسه کارگروه شورای سلامت و امنیت غذایی در سالن اجتماعات استانداری گفت: بیماریهای منتقله از آب آلوده در فصل تابستان بیشتر می‌شود که انواع بیماری‌های اسهالی و روده‌ای ناشی از بیماریهای منتقله از آب است که بیشترین نگرانی از بیماری هپاتیت نوع A و وبا است. دکتر «محمود حسین‌پور» با اشاره به طغیان بیماری هپاتیت نوع A در شرق استان هرمزگان گفت: از اوایل سال جاری بیشترین نوع بیماری منتقله از آب آلوده که در شهرستانهای جاسک، میناب و بشاگرد مشاهده شد هپاتیت نوع A بود که تاکید می‌شود آب و فاضلاب روستایی کلز زنی آب در مناطق روستایی را با نظارت و حساسیت ویژه‌ای انجام دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا ؛ «حسین‌پور» با اشاره به آزمایش‌های انجام شده در این سه شهرستان بیان کرد: در سه شهرستان جاسک، میناب و بشاگرد در جمعیتی خاص در مناطق روستایی با آزمایش‌های صورت گرفته ابتلابه هپاتیت نوع A بر اثر آلودگی منابع آب براثر عدم توجه به میزان کلر استاندارد و شکستگی لوله‌های انتقال آب مشخص شد. وی اضافه کرد: در این آزمایش‌ها از نمونه مواد خوراکی که افراد مبتلا استفاده کرده بودند نیز در آزمایشگاههای همچون انستیتو پاستور انجام شد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی هرمزگان افزود: در شهرستان جاسک ۳۲۱ نفر به هپاتیت نوع A مشکوک بودند که در ‌‌نهایت با آزمایش‌های صورت گرفته ۲۷ نفر دچار بیماری هپاتیت نوع A بودند که بر اثر استفاده از آب آلوده مبتلا شده بودند که بیشتر این افراد در سنین ۱۶ تا ۳۰ و زنان بودند. حسین‌پور ادامه داد: درشهرستان میناب نیز ۳۰ نفر به بیماری هپاتیت نوع A مبتلا شدند که در سنین ۱۶ تا ۳۰ سال قرار داشتند و جمعیتی بالغ بر ۳ هزار و ۱۴۵ نفر در معرض خطر قرار داشتند که با مداخله سریع این بیماری کنترل شد. وی همچنین با اعلام ابتلای ۸ نفر به بیماری هپاتیت نوع A در شهرستان بشاگرد در بین سنین ۵ تا ۹ ساله، ابرازداشت: نظارت بر کلرزنی با توجه به این نکته که کلر در مبدا باید ۲ میلی گرم و در مقصد و دریافت مردم یک میلی گرم باید باشد نظارت بیشتری بر وری چاه‌ها آب شرب و ترمیم لوله‌های شکسته در روستا‌ها صورت بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha