سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۰۹:۰۱
کد خبر: 53693

سلامت نیوز : یک تیم از محققان آمریکایی کشف کردند که حدود 200 پروتئین در افزایش خطر ابتلا به بیماریهای کبدی و هپاتیت دخیل هستند.

محققان افزودند: این نتایج جدید راه را برای ایجاد یک مکانیزم درمانی موثر به منظور پیشگیری از بیماریهای کبدی که خطر ابتلا به سرطان کبد را افزایش می‌دهد؛ هموار می‌کند.این تحقیقات نشان داد: بیماریهای کبدی از مهمترین بیماریهایی است که بسیاری در جهان از آن رنج می‌برند و با وجود آگاهی شمار کثیری از عوامل سهیم در ابتلا به این بیماری ها امیانگین آن همچنان بالا است.درگیری کبدی، از جمله مضرات مواد غذایی نامناسب هستند و امروزه متاسفانه بیماری کبد چرب که نسبتاً شایع شده است، با وزن بیمار ارتباطی مستقیم دارد.در بیشتر موارد این عارضه بدون علامت است و پزشک در بررسی آزمایشگاهی یا "سونوگرافی" یا "سی تی اسکن" که به علل دیگر انجام می‌‌شود، متوجه آن می‌‌شود.

فرد به ندرت از ضعف و خستگی و احساس سنگینی و فشار در ناحیه فوقانی و راست شکم شاکی است، به خصوص این علائم در مواردی که کبد چرب سریع ایجاد شده باشد، بیشتر بروز می‌‌کند.به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس ؛ درد شدید غیرقابل تحمل، زردی، تب، لرز در کبد چرب دیده نمی‌‌شود و در معاینه فیزیکی نیز تنها علامت "حساس بودن لبه کبد" در لمس است.هپاتیت حاد ویروسی یک التهاب شایع کبد‌ی است که به وسیله‌ ویروس‌ های هپاتیت E ، A ،B ،C  ایجاد می‌شود.هپاتیت A از طریق خوردن مواد آلوده مثل آب و غذای آلوده به فاضلاب انتقال می‌یابد و بی‌اشتهایی شایع‌ترین علامت آن است.

سایر علایم آن شامل تهوع، استفراغ، درد در ناحیه بالایی شکم و ادرار تیره و زرد است و بهبودی معمولاً کامل بوده و عوارض طولانی مدت به ندرت دیده می‌شود.هپاتیتC ،B می‌توانند به‌ صورت مزمن در آمده و افراد مبتلا می‌توانند ناقل بیماری شوند. این دو نوع بیماری از طریق خون، محصولات خونی، دستگاه تناسلی و بزاق انتقال می‌یابند.ویروس هپاتیت D برای بقا و انتقال، به ویروسB متکی است. این بیماری می‌‌تواند همزمان با هپاتیت B ایجاد شود و معمولاً به صورت مزمن در می‌آید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha