سلامت نیوز : رییس كل سازمان نظام پرستاری از مهلت سه ماهه در نظر گرفته شده برای اجرای قانون «ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت» در بیمارستان‌های خصوصی سراسر كشور خبر داد.

غضنفر میرزابیگی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به جلسات برگزار شده به منظور رفع ابهامات قانون ارتقای بهره‌وری نیروهای بالینی نظام سلامت، گفت: كمیته راهبری با حضور نمایندگان سازمان نظام پرستاری، دفتر پرستاری وزارت بهداشت، معاونت‌های درمان و توسعه وزارت بهداشت، مباحث مربوط به اجرای قانون «ارتقای بهره‌وری» را پیگیری می‌كند.وی با تاكید بر لزوم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در تمام بیمارستان‌های كشور و از جمله بیمارستان‌های خصوصی، گفت: گویا یكی از روسای بیمارستان‌های خصوصی، عنوان كرده بود كه قانون ارتقای بهره‌وری برای اجرا به بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ نشده است. این در حالیست كه این قانون توسط وزرای بهداشت و كار ابلاغ شده و در شهرستان‌ها نیز به تمام بیمارستان‌ها و از جمله بیمارستان‌های خصوصی، ابلاغیه‌های لازم صورت گرفته است.

بهانه‌ای برای عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌ها وجود ندارد

رییس كل سازمان نظام پرستاری افزود: اوایل هفته اخیر در كمیته راهبری مربوطه مصوب شد كه اجرای قانون ارتقای بهره‌وری مجددا از سوی وزارت بهداشت به تمام بیمارستان‌های خصوصی ابلاغ شود. هیچ بهانه‌ای برای عدم اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌ها وجود ندارد.میرزابیگی با ابراز امیدواری نسبت به اجرای قانون ارتقای بهره‌وری در بیمارستان‌های خصوصی، گفت: سازمان نظام پرستاری برای اجرای این قانون، محكم ایستاده است. پس از گذشت سه ماه، هر بیمارستان خصوصی كه این قانون را اجرا نكرده باشد به نمایندگی از پرستاران آن بیمارستان به قوه قضاییه شكایت می‌كنیم.وی با اشاره به جلسات برگزار شده با استانداری تهران به منظور اجرای قانون ارتقای بهره‌وری، افزود: در استان تهران علاوه بر سازمان نظام پرستاری، استانداری هم اجرای این قانون را پیگیر است. در كل كشور نیز سازمان نظام پرستاری پیگیر اجرای قانون است.رییس كل سازمان نظام پرستاری در پایان گفت: نسبت به اجرای این قانون در بیمارستان‌های خصوصی خوشبینم، اما پس از گذشت سه ماه حتما از بیمارستان‌های متخلف به قوه قضاییه شكایت می‌كنیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha