سلامت نیوز : دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی از ویزیت بیش از 12 هزار بیمار در مناطق محروم تا پایان سال جاری خبر داد و گفت: دیدگاه غالب پزشكان داوطلب كه به مناطق محروم اعزام می‌شوند، ارائه خدمت به مردم ضمن تاكید بر حفظ جنبه های اخلاقی و قداست حرفه پزشكی است.

دكتر لعبت گرانپایه در گفت‌وگو با (ایسنا)، با بیان این كه اعزام پزشكان در مرداد ماه به علت تقارن با ماه مبارك رمضان انجام نمی‌شود،‌ اظهار كرد: هماهنگی‌های لازم برای اعزام درمانگران به یكی از مناطق محروم در استان آذربایجان شرقی و یا لرستان صورت خواهد پذیرفت.وی درباره تعداد بیمارانی كه در این راستا مورد درمان قرار می‌گیرند، عنوان كرد: به طور متوسط در هر سفر سه روزه بین دو تا سه هزار ویزیت از بیماران را داشته‌ایم. با توجه به این كه تا پایان سال حداقل هفت سفر دیگر داریم، پیش‌بینی می‌شود بین 12 تا 14 هزار نفر دیگر را ویزیت كنیم.

دبیر مجمع درمانگران داوطلب (مدد) محرومان سازمان نظام پزشکی ضمن تاكید بر ارائه خدمت به مردم با توجه به حفظ قداست و جنبه های اخلاقی حرفه پزشكی عنوان كرد: برای ترویج این دیدگاه در میان پزشكان سراسر كشور تلاش می‌كنیم. نكته قابل توجه آن است كه بسیاری از سازمان‌های نظام پزشكی استان‌ها برای برگزاری این دوره‌ها به صورت ماهانه در سطح مناطق تحت پوشش خود ترغیب شده‌اند. با گسترش طرح‌هایی نظیر ویزیت بیماران در مناطق محروم، درصد افرادی كه نیازمند دریافت خدمات تخصصی هستند، كاهش می‌یابد.گرانپایه درباره استقرار بیمارستان‌های صحرایی در مناطق محروم گفت: تا به حال یك بیمارستان صحرایی در منطقه چهارمحال و بختیاری برپا شده است كه علت آن هم بعد مسافت با مركز شهر و دسترسی مشكل به مراكز درمانی بود. برای ساخت این بیمارستان صحرایی از سازه‌های پیش‌ ساخته استفاده و حدود 35 بیمار تحت عمل جراحی قرار گرفتند.وی افزود: به دلیل برخورداری مراكز بهداشت روستایی در اعزام های دیگر، نیازی به برپایی بیمارستان صحرایی وجود نداشت. برپایی بیمارستان صحرایی هم بسیار هزینه‌بر است و هم از كیفیت ارائه خدمات در بیمارستان‌ها برخوردار نیست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha