سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۴
کد خبر: 53710

سلامت نیوز : درست است كه همه میوه‌ها سالم و مقوی هستند اما اگر قصد دارید وزنتان را كاهش دهید، در این شرایط مصرف همه انواع میوه‌ها به عنوان میان‌وعده، توصیه نمی‌شود چون می‌تواند تاثیر عكس داشته باشد. به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ كارشناسان تغذیه می‌گویند: برخی از میوه‌ها از آنجا كه حاوی قند بالا هستند می‌توانند برای رژیم‌های غذایی كاهش وزن، مضر باشند و رژیم‌های لاغری را بی‌نتیجه بگذارند. بنابراین در این مقاله فهرستی از میوه‌هایی كه نباید به طور دائمی به عنوان میان وعده مورد استفاده قرار بگیرند، ارائه شده كه عبارتند از:

- انواع طالبی، خربزه و هندوانه كه ذخیره قندی بالایی دارند و باید كمتر استفاده شوند.

- انبه و خربزه درختی یا پاپایا كه هر چند به اندازه آناناس، قند بالا ندارند اما بهتر است از مصرف روزانه دائمی آنها پرهیز شود، در این مورد موز انتخاب بهتری است چون یك منبع انرژی قوی‌تر و مفیدتر در میوه‌ها محسوب می‌شود.

- آناناس نیز قند خیلی زیادی دارد اما از سوی دیگر سرشار از ریزمغذی‌های مفید و ارزشمند است. به همین خاطر توصیه می‌شود كه نه به طور روزانه اما در بیشتر مواقع از خوردن این میوه خوشمزه لذت ببرید.

نكته حائز اهمیت این است كه حتی در انتخاب میوه‌ها به عنوان میان‌وعده، باید هوشمندانه عمل كنید و با توجه به هدفتان برای كاهش وزن، افزایش انرژی و یا اهداف دیگر، میوه‌های مناسب را انتخاب و مصرف كنید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha