متخصص بیماری‌های قلبی و عروقی گفت:مصرف "غذاهای فانتزی" انواع بیماری های قلبی و عروقی را افزایش داده است.

دكتر "علی رضا خسروی" در حاشیه برگزاری كنفرانس بیماریهای قلبی و عروقی كه در تالار "زیتون" دانشگاه اصفهان برگزار شد، افزود : این غذاها به دلیل داشتن چربی كاذب باعث تنگی عروق بویژه عروق كرونر شده است.

وی افزود:چربی این دسته از غذاها به دلیل این كه جذب بدن نمی‌شود به شكل توده به رگها می‌چسبد و مانع خون رسانی و فشار مضاعف به رگها و قلب می‌شود.

وی با اشاره به این كه سن مبتلایان به بیماری‌های قلبی رو به كاهش است، گفت :مصرف این دسته غذاها بین كودكان و زنان باردار علاوه بر بیماریهای قلبی موجب پوكی استخوان نیز می‌شود.

دكتر "رضا تابنده " متخصص دندان پزشكی نیز به ایرنا گفت: مصرف بی‌حدو حصر غذاهای آماده مانند "اسنك"،"پیتزا"و" تنقلات فانتزی" باعث بروز بیماریهای مختلف دهان و دندان بخصوص فرسودگی دندان شده است.

وی افزود:استفاده از این غذاها به دلیل نرسیدن مواد مغذی پروتئین دار علاوه بر كوتاه‌شدن عمر دندان موجب از بین رفتن مینای دندان می‌شود.

این متخصص اضافه كرد: در حالی كه دندان نیاز به مواد پروتئینی موجود در لبنیات ، گوشت سفید و آب میوه دارد، مصرف نوشابه‌های گازدار و آب میوه‌های تركیبی با رنگ دانه‌ها كه برای سلامت دندان مضر می‌باشد، افزایش یافته است.

وی گفت:مطبوعات و رسانه‌های تصویری باید بیش ازاین كه به تبلیغ این دسته از مواد غذائی بپردازند به سلامت افراد توجه كنند.

یك متخصص دیگر بیماریهای قلبی، عروقی نیز در حاشیه این همایش به خبرنگار ایرنا گفت:درد مستمر قفسه‌سینه یكی از علایم برجسته ابتلا به بیماریهای قلبی است.

دكتر"علی ناصری" افزود: درد قفسه سینه می‌تواند شروعی ناگهانی داشته باشد و یا با احساس فشار، سنگینی یا سوزش در پشت جناق سینه یا سمت چپ سینه حس شود.

وی زمان درد را دو تا ‪ ۱۰‬دقیقه عنوان كرد و گفت:این درد همچنین می‌تواند سبب تیر كشیدن فك ، سر دل سمت چپ و گردن شود و یا به صورت بروز هیجان‌های بدنی از جمله تب و پرخوری یا هیجانهای ذهنی آغاز شود.

وی بااشاره به راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی افزود: پیشگیری از ابتلا به بیماری‌های قلبی بسیار آسانتر، كم هزینه‌تر و مطمئن‌تر از درمان آن است.

ناصری اظهارداشت:برای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی باید از پرخوری پرهیز كرد و میزان مصرف مواد غذایی روزانه خود را با میزان فعالیت جسمی و ذهنی خود نتظیم نمود.

این متخصص همچنین، ورزش، پرهیز از سیگار كشیدن و مصرف هرنوع مواد مخدر، خودداری از مصرف غذاهای پرچرب و پرنمك را از دیگر راههای پیشگیری از ابتلا به بیماریهای قلبی ذكر كرد.

وی تاكید كرد:از آنجا كه برخی از بیماریهای قلبی در نتیجه درمان ناقص یا عدم درمان بیماریهای عفونی در دوران كودكی بروز می‌كند، باید حتما در صورت ابتلای كودكان به گلودردهای چركی، آنها را تحت نظر پزشك قرار داد.

وی افزود: درمان بیماریهای قلبی با توجه به علائم و نوع بیماری با تجویز دارو توسط پزشك متخصص انجام می‌شود.

"كنترل بیماریهای قلبی و عروقی"،"اهمیت تغذیه در درمان"،"كاهش چربی خون"و "چاقی و دیگر درمانهای دارویی و غیردارویی"در این همایش با حضور ‪ ۱۲۰‬پزشك عمومی از استان اصفهان مورد بررسی قرار گرفت.

این نشست با همكاری مركز تحقیقات قلب و عروق و مركز توسعه اطلاعات پزشكی برگزار شد.

 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha