سلامت نیوز : غلامرضا معصومی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به بی‌توجهی سازمان‌ها و ارگان‌ها جهت فراگرفتن آموزش‌های امدادی و کمک‌های اولیه برای کارمندانشان اظهار داشت: این شرایطی است که هر چه آموزش کمک‌های اولیه به کارمندان دولت ارائه شده است بر اساس تلاش‌های اورژانس بوده است.

وی گفت: اورژانس کشور برای آموزش کارمندان اقدام کرده‌است اما هیچ سازمانی خودش به تنهایی در این زمینه پیشقدم نشده است.وی افزود: این در شرایطی است که هر سازمانی مثلاً برای کارمندان خود دوره‌های کامپیوتری ICDL می‌گذارد باید مانند آن امکانات را برای آموزش کمکهای اولیه به کارمندانش اولیه فراهم کند.معصومی ادامه داد: تاکنون هیچ دستگاه دولتی برای آموزش دوره‌های آموزشی کمک‌های اولیه به کارمندانش اقدام نکرده است و هر چه بوده اورژانس خودش پیشقدم شده است. مثلاً در این زمینه ما برای آموزش کارمندان شهرداری و پلیس با بودجه خودمان اقدام کرده‌ایم در حالی که اینگونه آموزش‌ها باید روال معکوس داشته باشد و سازمان‌ها خودشان پیشقدم شوند.

وی در پاسخ به این پرسش که تاکنون چه تعداد کارمند دولت در زمینه دوره‌‌های کمک‌های اولیه آموزش داده‌اید گفت: ما بر اساس بودجه‌ای که توانستیم برای این کار لحاظ کنیم تقریباً حدود 300 هزار نفر را آموزش داده‌ایم و هر چقدر بودجه در این زمینه مشخص باشد ما آموزش‌ها را ادامه می‌دهیم. در این زمینه با انجمن‌ها و گروه‌های آموزشی که مورد قبول وزارت بهداشت هستند نیز در تمام استانها وارد مذاکره شده‌ایم.رئیس اورژانس کشور بیان داشت: از سال 90 تاکنون در مجموع با وضعیت کنونی در حدود 300 هزار کارمند دولت تحت پوشش آموزش کمک‌های اولیه با هزینه اورژانس قرار گرفته‌‌اند و برای هر نفر آموزش، 5 هزار تومان هزینه کرده‌ایم و پکیج آموزشی هر فرد با توجه به دانشگاه مربوطه بین 26 تا 40 ساعت بوده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha