سه‌شنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۵:۵۳
کد خبر: 53750
سلامت نیوز : دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با عنوان این مطلب که 13 تا 18 درصد زوجهای جوان کشور دچار نازایی هستند، گفت: حال که دولت علاقمند به افزایش جمعیت است، ابتدا به فکر هزینه های دارویی و جراحی زوجهایی باشد که مشکل باروری دارند.

دکتر محمدرضا نوروزی در گفتگو با مهر اظهارداشت: بر اساس آمارهای جهانی، شیوع نازایی در دنیا 15 درصد زوجهای جوان است که این آمار در ایران بین 13 تا 18 درصد در مناطق مختلف کشور متفاوت است.وی با اعلام اینکه 50 درصد از علل ناباروری مربوط به مردان و نیمی مربوط به زنان است، افزود: بنابراین اگر در کشور هر سال یک میلیون ازدواج صورت بگیرد، 15 درصد زوجها از مشکل نازایی رنج می برند.نایب رئیس شورای عالی نظام پزشکی کشور در ادامه با اشاره به پیشرفتهای علم پزشکی برای درمان نازایی، گفت: روشهای پیشرفته دارویی و جراحی باعث شده تا بسیاری از زوجهای جوان نابارور بتوانند بچه دار شوند.

نوروزی تاکید کرد: حدود 90 درصد از زوجهای نابارور که در حالت طبیعی امکان باروری ندارند، با استفاده از روشهای علم پزشکی شانس بچه دار شدن را دارند. اگرچه در مرحله اول بارور نمی شوند.دبیر انجمن علمی تخصصی باروری و ناباروری ایران با اشاره به برنامه دولت برای افزایش جمعیت کشور، گفت: حال که دولت علاقمند به افزایش جمعیت است، ابتدا به فکر افرادی باشد که مشکل باروری دارند اما توان مالی برای پرداخت هزینه های درمان ندارند.

نوروزی با تاکید بر پوشش بیمه ای داروها و جراحیهای پیشرفته برای درمان نازایی در کشور، افزود: اگر این هزینه ها توسط بیمه ها پوشش داده شود، علاقمندی زوجین برای بچه دار شدن بیشتر خواهد شد.وی گفت: در حال حاضر هیچ کدام از خدمات دارویی و جراحی پیشرفته برای درمان نازایی در کشور تحت پوشش بیمه نیست. تنها هزینه خدماتی مثل سونوگرافی و برخی آزمایشها را بیمه ها پرداخت می کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha