سلامت نیوز : یك نسخه جدید ویروس آنفلوآنزا كه به تازگی در فك‌های بندر نیوانگلند مشاهده شده، می‌تواند تهدیدی برای انسان و حیات وحش باشد.

به گزارش سرویس سلامت ایسنا، متخصصان علوم پزشكی در آمریكا معتقدند كه ویروس‌هایی شبیه به ویروس آنفلوآنزای تازه كشف شده در فك‌ها باید به دقت تحت كنترل قرار بگیرد تا نسخه‌های ویروسی جدید آن قابل پیش بینی باشند و در نتیجه امكان پیشگیری از همه‌گیری آنفلوآنزای ناشی از حیوانات در بین انسانها، میسر شود. گزارش مشاهده این ویروس در بین فوك‌ها در مجله «ام بیو» منتشر شده است.به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا ؛ دكتر آن موسكونیا، استاد طب اطفال، میكروبیولوژی و ایمونولوژی در كالج پزشكی وییل كورنل در نیویورك سیتی در این باره خاطرنشان ساخت: در حال حاضر نگرانی از شیوع یك ویروس جدید قابل انتقال بین پستانداران افزایش یافته است. تاكنون انسانها هرگز در معرض این ویروس قرار نگرفته‌اند.

برخی از كارشناسان معتقدند كه این نسخه ویروسی می‌تواند در آینده تهدید جدی برای انسانها باشد.این كارشناسان می‌گویند: یك ویروس خطرناك كه پستانداران را آلوده می‌كند خطر جدی برای انسان محسوب می‌شود. هر چند این تهدید به شكل مستقیم نیست اما این نوع ویروس‌ها با طی كردن روند تكامل شان می‌توانند به نسخه‌های خطرناكتری برای انسانها تبدیل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha