چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۳
کد خبر: 53785

سرکه سیب است به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.

رازهای سرکه سیب
سلامت نیوز : چاشنی ها جدایی ناپذیرترین خوراکی ها از وعده های غذایی اند و بسیاری از غذاها طعم و رنگ خوبشان را مدیون این چاشنی ها هستند. البته شیرین یا ترش بودنشان فرقی ندارد و ذائقه افراد درمورد آنها تصمیم می گیرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از برترین ها ؛ یکی از خوش خوراک ترین و مفیدترین این چاشنی ها سرکه سیب است که به دلیل خواص فراوانی که دارد، از چند سال پیش جای خود را در سفره ایرانی ها باز کرده است. این سرکه، از عصاره طبیعی میوه سیب به دست می آید و ویژگی اصلی آن سم زدایی از بدن است.

1- سرکه سیب یک آنتی بیوتیک و ضدعفونی کننده قوی است و خاصیت ضدباکتری و ضدقارچی آن موجب تقویت سیستم ایمنی بدن در برابر عوامل بیماری زا می شود.

2- فشار خون را تنظیم می کند و مانع از بالارفتن آن می شود.

3- با تنظیم پتاسیم بدن تعادل اسیدی – بازی آن را حفظ می کند. همچنین پتاسیم از دست رفته بیمارانی که داروهای ادرارآور مصرف می کنند را برمی گرداند. مصرف دو قاشق مرباخوری سرکه سیب در یک فنجان آب برای این منظور کافی است.

4- داروی طبیعی مفیدی برای ناراحتی های گوارشی و مسمومیت های غذایی است.

5- یک اسید استیک ملایم و سالم است که کیسه صفرا و کبد را فعال و تصفیه خون را تقویت می کند.

6- بعضی از دردها و مشکلات معده زمینه باکتریایی دارند. در این صورت سرکه سیب می تواند در از بین بردن آن موثر باشد. نوشیدن یک قاشق غذاخوری سرکه در از بین بردن باکتری های معده موثر است. سرکه سیب همچنین اسپاسم روده را نیز بهبود می بخشد.

7- طعم ترش سرکه در متوقف کردن سرکه نیز می تواند موثر باشد.

8- اسیدهای آمینه سرکه سیب مانند یک پادزهر اسید لاکتیک موجود در بدن را از بین می برد. اسید لاکتیک بر اثر تمرین های ورزشی یا فعالیت های سخت در بدن ساخته می شود. همچنین در سرکه سیب آنزیم هایی وجود دارد که خستگی بدن را رفع می کند. نوشیدن یک لیوان آب خنک همراه با 2 قاشق سرکه سیب اثری جادویی در از بین بردن خستگی دارد.

9- میکروب ها در محیط اسیدی سرکه مدت زمان زیادی زنده نمی مانند. به همین خاطر زمانی که در ناحیه گلو احساس درد و سوزش می کنید، مقداری سرکه سیب بنوشید. همچنین می توانید یک چهارم فنجان آب را با یک چهارم فنجان سرکه ترکیب کنید و ساعتی یکبار آن را قرقره کنید.

10- دو لیتر آب تصفیه شده را با دوقاشق غذاخوری سرکه سیب مخلوط کنید و برای سم زدایی بدن و شست و شوی کلیه ها در طول روز از  آن بنوشید.

11- اگر شب ها دچار گرفتگی عضله پا می شوید، قبل از خواب دو قاشق غذاخوری سرکه سیب را با مقداری عسل درون یک لیوان آب بریزید و قبل از خواب بنوشید. بعد از مدتی این مشکل در بدن شما از بین می رود.

12- افراد در حال رژیم برای سوزاندن چربی های بدنشان می توانند یک قاشق مرباخوری سرکه را در یک لیوان آب گرم بریزند و هر روز صبح ناشتا بنوشند.

13- ویتامین D، کلرور سدیم، گوگرد، فسفر، کلرور منیزیم و ویتامین های گروه B که به میزان زیادی در سرکه سیب وجود دارند، به سلول های بدن طراوات و نشاط می دهند.

14- اگر بعد از خوردن غذا دچار سوءهاضمه می شوید 30 دقیقه قبل از غذا، یک قاشق چایخوری سرکه سیب را با یک قاشق چایخوری عسل در یک لیوان آب گرم بریزید و بنوشید.

15- نوشیدن یک لیوان آب که با یک قاشق چایخوری سرکه سیب مخلوط شده، از گرفتگی بینی جلوگیری می کند.

16- سرکه سیب به دلیل داشتن بتا کاروتن که آنتی اکسیدانی قوی است، رادیکال های آزاد بدن را از بین می برد و به این ترتیب تا حدود زیادی از بروز سرطان جلوگیری میکند. رادیکال های آزاد سلول های بدن را تخریب و آنها را به پیری زودرس دچار می کنند. علاونه بر بتاکاروتن، یک فیبر غذایی به نام پکتین نیز در سرکه سیب وجود دارد که با مواد سرطان زای موجود در روده ترکیب می شود و به دفع سریع آن از بدن کمک می کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha