چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 53786

درباره مزایای مصرف روغن زیتون گفتنی بسیار است، اما روغن زیتون مثل خیلی كالاهای دیگر نوع تقلبی هم دارد و شیوه شناخت اصل و مرغوب آن برای همگان معلوم نیست.

سلامت نیوز : مقداری از آن را روی زبانتان بگذارید و بدون بستن دهان، به مزه و نحوه پخش آن روی زبانتان دقت كنید. اگر بسرعت پخش شد و در انتهای زبانتان مزه‌ای تند حس نكردید، خوب است و در صورت احساس مزه تندی علامت كال و نارس بودن زیتون هنگام برداشت محصول است. البته مزه تلخ هر چه بیشتر باشد، نشانه مرغوبیت و حفظ خواص آنتی‌اكسیدان روغن زیتون است.

در بررسی مرغوبیت زیتون به رنگ اعتماد نكنید زیرا عوامل زیادی در رنگ زیتون دخیل‌اند، اما روغن زیتون طبیعی و بكر بیشتر رنگی سبز و مایل به زرد دارد.اگر شامه خوبی دارید، از بوی روغن زیتون هم می‌توانید پی به كهنگی یا تازگی آن ببرید. بوهایی تند شبیه علف، سبزی، سیب ‌و گوجه‌فرنگی از جمله بوهایی‌ است كه افرادی با شامه خوب در توصیف روغن زیتون اصل به كار می‌برند. در صورتی كه روغن بوی فلز یا زنگ آهن بدهد نشانه بی‌كیفیتی و تحلیل رفتن خواص یا حتی فاسد شدن آن است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جام جم ؛ از نگهداری و بخصوص خرید روغن‌هایی كه در شیشه‌های شفاف یا معرض نور یا از آن بدتر پشت ویترین و در برابر حرارت و پرتو آفتاب بوده‌ است، خودداری كنید وگرنه پولتان را بابت خرید روغنی بی‌خاصیت دور ریخته‌اید.روغن زیتون را در جای خشك، تاریك و دور از گرما نگهداری كنید. به مقدار لازم برای مصارف هفتگی در ظروف سرامیك یا پلاستیكی تیره بریزید.در آن را حتما محكم كنید تا با اكسیژن هوا تماس زیادی نداشته باشد وگرنه علاوه بر این كه خواص مفید خود را از دست می‌دهد، بزودی فاسد نیز خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha