سلامت نیوز : رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده اعلام کرد که تا اطلاع ثانوی ثبت نام مردم تهران در طرح پزشک خانواده به شکل حضوری خواهد بود.

محمد شریعتی در گفت و گو با پانا، کمبود پزشک در مناطق محروم و روستاها را حرف و حدیث هایی خواند که آمار و اسناد برخلاف آن را نشان می دهد.

وی در ادامه بیان کرد : تاکنون 30 هزار پزشک در سراسر کشور در سامانه پزشکان خانواده ثبت نام کرده اند که سهم زیادی از پزشکان  خواهان حضور در روستاها و مناطق محروم  هستند. علاوه بر این تسهیلات زیادی برای پزشکان مناطق محروم در نظر گرفته شده و حقوق آن ها بسیار بالاتر از سایر پزشکان در نظر گرفته شده است.
شریعتی تصریح کرد :برخی از گفته ها در خصوص کمبود پزشک در روستاها به طرح پزشک روستا برمی گردد و این نیز در حالی است که منتقدان از جزئیات این طرح ها اطلاع کافی ندارند.

وی خاطر نشان ساخت که سرانه پزشکان روستا به زودی با سرانه پزشکان شهری نیز برابر خواهد شد.علاوه بر این مزیت های دیگری نیز برای پزشکان روستا در نظر گرفته شده است که از آن جمله می توان به شانس ورود بی آزمون به دوره های تخصص اشاره کرد.شریعتی در ادامه تاکید کرد :با اجرای مصوبات دولت در خصوص تخصیص سرانه برابر پزشکان روستا و شهر تمام حرف و حدیث ها در این زمینه پایان می یابد.رئیس ستاد اجرایی پزشک خانواده در ادامه در خصوص عدم اطلاع رسانی کافی به مردم درباره طرح پزشک خانواده و فعال نشدن سامانه http://www.1590.ir در بخش ثبت نام خانوارها افزود: این سامانه هنوز برای مردم تهران فعال نشده است و ساکنان تهران برای ثبت نام در این طرح باید حضوری مراجعه کنند.وی تماس با 8999 را پایگاه اطلاع رسانی چگونگی ثبت نام حضوری شهروندان تهرانی معرفی کرد.در پایان شریعتی از اجرای تبلیغات گسترده طرح پزشک خانواده خبر داد و اعلام کرد :به زودی تبلیغات و اطلاع رسانی وسیع تری در دستور کار قرار می گیرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha