سلامت نیوز : معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون با اشاره به دریافت گواهینامه بین المللی ایزو2008-9001 برای 90 پایگاه استانی و اقماری انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون همواره از یك عزم جدی برای ارتقای مستمر كیفیت ارائه خدمات برخوردار است.

دكتر صدیقه امینی در گفت‌وگو با (ایسنا)، با اشاره به شش سال تلاش مستمر برای دریافت گواهینامه ایزو 2008-9001 عنوان كرد:‌ اندیشه ارتقای فرآیندها و در نهایت ارتقای محصولات در هر سازمان ریشه‌ای دیرینه دارد و سازمان انتقال خون از جمله سازمان‌هایی است که همواره برای رشد و پویایی خود در طول این سال‌ها، تلاش‌های بسیاری كرده است.وی ادامه داد: دراین میان «تضمین کیفیت» از جمله راهكارهای كمك به تفكر رشد و پویایی در سازمان انتقال خون است. به این منظور اجرای فرآیندها باید به شکلی باشد که بتوان محصول را از نظر کیفیت و سلامت مطابق با استانداردهای ملی و بین المللی تضمین کرد.

امینی با بیان این كه ابزار رسیدن به هدف ارتقای کیفیت، دریافت گواهینامه ایزو 9001 است، گفت: برای تحقق این امر در نیمه دوم سال 84، مناقصه‌ای برگزار و به دنبال آن قراردادی هم منعقد شد. مطابق آن قرارداد مقرر شد سیستم مدیریت کیفیت بر اساس استاندارد ایزو 2000-9001 در سازمان انتقال خون ایران شامل ستاد مرکزی و پایگاه‌های استانی و اقماری به اجرا درآید.وی افزود:‌ انجام مراحل مربوط به اخذ این گواهینامه از نیمه دوم سال 84 آغاز شد. طبیعی است که هر کار جدیدی، ابتدا سرعت پایینی دارد به خصوص که در آن زمان کمبود نیروی انسانی ماهر و متبحر در این زمینه، یکی از مسائلی بود که باعث می شد، سرعت کار ایده آل نباشد.

معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون با بیان این كه خط مشی کیفیت یا نظام نامه کیفیت، مستندات سیستمی، دستورالعمل‌ها و روش‌های اجرایی کلیه حوزه‌ها در سال 88 آماده، بازبینی و ابلاغ شد، گفت:‌ ممیز داخلی برای 5 پایگاه اصفهان، تبریز، مشهد، اهواز و کرج برای دریافت گواهینامه، به اجرا درآمد.وی افزود: به این ترتیب در پایان سال 89، قرارداد بازرسی برای دریافت گواهینامه امضا شد. نهایتاً در سال 90، در تمام پایگاه‌ها، واحد تضمین کیفیت مستقر شد. البته به این مفهوم نیست که انتهای خط است و دیگر به هدف مان رسیده‌ایم، چرا که ارتقای فرآیندها و واحدهای تضمین کیفیت همچنان باید ادامه داشته باشد، چون معتقدیم کیفیت را نهایتی نیست.

امینی با اشاره به این كه در دنیا معتقدند كه گواهینامه ایزو 2008-9001 یکی از گسترده ترین استانداردهایی است که در بیش از 800 هزار سازمان در 102 کشور جهان استقرار پیدا کرده و به عنوان مرجعی برای نیازهای مدیریت کیفیت شناخته می شود، گفت: البته اعتقاد به مدیریت کیفیت یکی از مهمترین رکن های این ایزو است.معاون تضمین كیفیت و كنترل كیفی سازمان انتقال خون اضافه كرد: در این ایزو همچنین به درخواست های کیفی مشتریان بها داده شده است و نیز به الزامات ارگان‌های نظارتی توجه بیشتری شده است. آنچه در استقرار مدیریت کیفیت مدنظر است، بهبود و ارتقای مستمر فرآیندهاست.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha