سلامت نیوز : جانشین رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده گفت: ویزیت پایه تهرانی‌ها در برنامه پزشك خانواده و نظام ارجاع بلافاصله پس از انتخاب پزشك خانواده آغاز می‌شود.

دكتر داوود مقیمی در گفت‌وگو با (ایسنا) ، گفت: ثبت‌نام تهرانی‌ها برای برنامه پزشك خانواده در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی تهران در حال انجام است و ثبت‌نام ساكنان مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشكی شهید بهشتی نیز تا چند روز آینده آغاز خواهد شد.وی درباره چگونگی ثبت‌نام از مردم در برنامه‌ پزشك خانواده، گفت: مردم می‌توانند برای ثبت‌نام در این برنامه به سایت www.1590.ir مراجعه كنند. همچنین مردم می‌توانند با مراجعه مستقیم به مراكز مجری و پایگاه‌های برنامه پزشك خانواده و یا به ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده در دانشگاه علوم پزشكی مربوطه، برای ثبت‌نام اقدام كنند.

مقیمی از فعال شدن مركز پیام برنامه پزشك خانواده به شماره تلفن 1590 در تهران خبر داد و گفت: مردم می‌توانند سوالات خود درباره برنامه پزشك خانواده را با این مركز پیام در میان گذارند و راهنمایی‌های لازم را دریافت كنند.جانشین رییس ستاد اجرایی برنامه پزشك خانواده تاكید كرد: بلافاصله پس از ثبت‌نام مردم در برنامه پزشك خانواده و انتخاب پزشك خانواده‌شان، ویزیت پایه رایگان از جمعیت تحت پوشش پزشك مربوطه آغاز می‌شود. جمعیت تحت پوشش پزشك حداكثر طی سه ماه تحت ویزیت پایه رایگان قرار می‌گیرد.

وی گفت: در مرحله ویزیت پایه، بر اساس جنس، سن و شغل افراد 400 نوع سوال از جمعیت تحت پوشش پزشك پرسیده می‌شود كه ممكن است بسته به سن، جنس و شغل افراد برخی از سوالات حذف شود. در این زمینه دقیقا بر اساس پروتكل مربوطه عمل خواهد شد و در صورت شناسایی بیماری پنهان در فرد، اقدامات لازم برای وی انجام خواهد شد.مقیمی درباره ثبت‌نام از متخصصان و فوق‌تخصصان در برنامه پزشك خانواده نیز گفت: همزمان با ثبت‌نام از پزشكان عمومی، ماماها، پرستاران و دیگر اعضای تیم سلامت، ثبت‌نام از متخصصان و فوق‌تخصصان نیز برای شركت در این برنامه آغاز شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha