پنجشنبه ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 53850

امروزه مفهوم سوء تغذیه تغییر کرده و در حال حاضر با افزایش وزن و فقر سلولی مواجه هستیم که در صورت بی‌توجهی مشکل آفرین خواهد بود.

در گذار تغذیه‌ای کشور با فقر سلولی مواجه هستیم
سلامت نیوز : دکتر مجید حاجی فرجی در گفتگو با سینانیوز با بیان اینکه سوء تغذیه در گذشته از جمله مسائل عمده بود که در حال حاضر به جز برخی از مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور به دلیل امکان دسترسی کمتر دچار سوء تغذیه از نوع پروتئین هستند، خوشبختانه مناطق دیگر وضعیت بهتری دارند.

وی با اشاره به اینکه در گذار تغذیه‌ای کشورمان با رشد میزان افزایش وزن و فقر سلولی مواجه هستیم تصریح کرد: مفهوم سوء تغذیه که در گذشته مربوط به پروتئین انرژی بود امروزه به سیری شکم و فقر سلولی تغییر یافته به طوری که امروزه دریافت مناسبی از ریز مغذی‌ها دیده نمی‌شود.رئیس انستیتو تغذیه ایران عنوان کرد: مصرف غذاهای سالم و اصلاح فست فود‌ها، جایگزین نمودن غذاهای مناسب از طریق تعامل با صنعت، تغییر و اصلاح تولیدات صنایع غذایی از غذاهای پرچرب و اسیدهای ترانس بالا به وضعیت مناسب و کاهش نمک در مواد غذایی از جمله راهکارهای بهبود وضعیت کنونی است.

وی با بیان اینکه تورم موجود در جامعه در حوزه تغذیه تاثیر گذار است اظهار کرد: تغذیه مردم اولین موضوعی است که تورم جامعه روی آن تاثیر گذار خواهد بود که در این راستا لازم است مسئولین برای دسترسی مردم به مواد غذایی مورد نیاز بیش از پیش برنامه ریزی کنند چرا که در صورت تامین نشدن مواد غذایی فقر سلولی ایجاد خواهد شد.
حاجی فرجی در پایان با اشاره به کمبود ریزمغذی‌ها از جمله کلسیم، ویتامین A، ویتامین D، آهن و... که مردم باید از طریق مواد غذایی گران آنها را تامین نمایند و با تورم موجود امکان پذیر نیست خاطرنشان کرد: پیشنهاد شده در بحث هدفمندی یارانه‌ها این موضوع، مورد توجه قرار گیرد تا مواد غذایی حاوی این ریز مغذی‌ها در دسترس مردم قرار گیرند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha