رحیمی گفت: حکم اجرا نمی‌شود و آقای مرتضوی سر جایش است. توکلی: مرتضوی از این تاریخ چون صلاحیت ریاست بر سازمان تامین اجتماعی را ندارد برای امضاهای خود باید پاسخگو باشد.

سلامت نیوز : با وجود اینکه حکم ریاست مرتضوی از سازمان تامین اجتماعی از سوی دیوان عدالت اداری ابطال شده است اما معاون اول رییس جمهور تاکید کرد که این حکم اجرا نخواهد شد.

پس از طرح شکایت پنج نفر از نمایندگان مجلس هشتم شورای اسلامی از انتصاب سعید مرتضوی بر سازمان تامین اجتماعی، ‌روز دوشنبه 9 مرداد، ‌دیوان عدالت اداری بر ابطال این حکم رای داد این درحالی است که امروز در حاشیه جلسه هیئت دولت، محمدرضا رحیمی در جمع خبرنگاران،  در پاسخ به پرسشی درباره موضع دولت نسبت به رای صادره از سوی دیوان عدالت اداری برای سعید مرتضوی گفت: موضع دولت مشخص است؛ معاونت حقوقی استدلال خود را ارائه کرده است.معاون اول رییس جمهور تاکید کرده است که تامین اجتماعی یک موسسه عمومی انتفاعی و غیردولتی است و گمان می‌کنم تصمیم دیوان عدالت اداری در آن مورد نافذ نباشد. ما این حکم را به لحاظ حقوقی بررسی کرده و طی روزهای آینده پاسخ‌های مناسب را می‌دهیم.رحیمی همچنین در پاسخ به این پرسش که «آیا امکان اجرای رای دیوان عدالت اداری درباره سعید مرتضوی وجود دارد؟» گفته است که اجرا نمی‌شود و آقای مرتضوی سر جایش است.

توکلی: وزیر را عزل می کنیم

به گزارش سلامت نیوز به نقل از قانون ؛ البته مجلسی‌ها و نمایندگان شاکی این پرونده ساکت نماندند و اعلام موضع کردند، از جمله اینکه احمد توکلی  امروز بعد از جلسه علنی مجلس به جمع خبرنگاران پارلمانی رسانه‌ها آمد و عنوان کرد اگر مرتضوی عزل نشود، وزیر کار، رفاه و تامین اجتماعی باید پاسخگو باشد.این نماینده مردم تهران با تاکید بر اینکه اگر مرتضوی عزل نشود، شیخ‌الاسلام در معرض عزل قرار می‌گیرد، درباره رد صلاحیت دیوان عدالت اداری،‌ ‌گفت: تشخیص صلاحیت رسیدگی به هر امری که به نهادهای حقوقی و قضایی ارجاع می‌شود با خود همان نهاد است.

وی گفت: زمانی که به دادگاه شکایت می‌شود دادگاه به صلاحیت خودش رای می‌دهد و شروع به رسیدگی به شکایت می‌کند به همین دلیل کمیسیون تخصصی بیمه و امور کارگری دیوان عدالت اداری بعد از جلساتی به این نتیجه رسید که هیات عمومی دیوان عدالت اداری صلاحیت ورود  به این کار را ندارد اما چون این هیات به صلاحیت خود رای داد شکایت نمایندگان را به این موضوع وارد دانست. بنابراین این استدلال که حق ورود نداشت از نظر حقوقی نابجاست.توکلی در توصیه به مرتضوی و وضعیت پیش آمده نیز گفت: اگر از تاریخ ابلاغ رای هیات عمومی دیوان عدالت اداری، مرتضوی از سمت خود عزل نشود، وزیر کار در معرض عزل قرار می گیرد چون هر مسئولی که حکم مرجع قضایی را اجرا نکند عزل خواهد شد. مرتضوی از این تاریخ چون صلاحیت ریاست بر سازمان تامین اجتماعی را ندارد برای امضاهای خود باید پاسخگو باشد.به گفته توکلی زمان اجرای این حکم بلافاصله بعد از ابلاغ رای است و هر چه سریعتر مرتضوی باید عزل شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha