طبق قانون پرستاران وظیفه ۳۶ ساعت کار در هفته را دارند و اگر بیمارستانی وجود دارد که پرستاران بیش از این ساعت در آن کار می‌کنند باید دید که شرایط چگونه است.

بدون وجود منابع برای جبران کسری‌ها، شرایط تغییر نمی‌کند
سلامت نیوز : وزیر اسبق بهداشت و عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: تا منابعی برای جبران کسری‌ها در کشور وجود نداشته نباشد، شرایط تغییر نخواهد کرد.

مسعود پزشکیان در گفت‌و‌گو با ایلنا، ضمن اظهار بی‌اطلاعی از افزایش مهاجرت پرستاران از کشور در واکنش به برخی شرایط سخت کاری آن‌ها یادآور شد: طبق قانون، هم اکنون ساعت کاری پرستاران کمتر از کارمندان عادی است به گونه‌ای که در هفته کمتر از ۴۴ ساعت کار می‌کنند. وی ادامه داد: طبق قانون پرستاران وظیفه ۳۶ ساعت کار در هفته را دارند و اگر بیمارستانی وجود دارد که پرستاران بیش از این ساعت در آن کار می‌کنند باید دید که شرایط چگونه است.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی همچنین ضمن اظهار بی‌اطلاعی از افزایش شیفت‌های کاری برخی پرستاران تصریح کرد: البته ممکن است این مساله به خاطر کمبود نیرو باشد. وی درباره وضعیت استخدام نیروهای جدید در بیمارستان‌ها گفت: برای آگاهی در مورد این مساله باید از دولت پیگیری صورت گیرد، چرا که ما تنها قانون را می‌نویسیم و آن را پیگیری می‌کنیم. ضمن اینکه البته در محدوه مربوط به ساعت کاری کارهایی انجام شده است. پزشکیان در پایان عنوان کرد: تا منابعی برای جبران کسری‌ها در کشور وجود نداشته نباشد، شرایط تغییر نخواهد کرد. متاسفانه هم اکنون بسیاری از پرستاران برای اینکه درآمد بیشتری داشته باشند در چند جا مشغول به کار هستند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha