رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با بیان این كه عمده اعتبارات‌ مربوط به كنترل و درمان ایدز در كشور، صرف درمان این بیماری می‌شود، افزایش سهم اعتبارات پیشگیری از ایدز در كشور را خواستار شد.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت:عمده اعتبارات‌ صرف درمان می‌شود/بودجه امسال هنوز ابلاغ نشده
سلامت نیوز: رییس اداره ایدز وزارت بهداشت با بیان این كه عمده اعتبارات‌ مربوط به كنترل و درمان ایدز در كشور، صرف درمان این بیماری می‌شود، افزایش سهم اعتبارات پیشگیری از ایدز در كشور را خواستار شد.

دكتر عباس صداقت در گفت‌وگو با ایسنا، درباره اعتبارات كنترل و درمان ایدز در سال جاری گفت: بودجه امسال اداره ایدز وزارت بهداشت هنوز به صورت رسمی ابلاغ نشده است.

وی افزود: مبحثی كه مكررا عنوان كرده‌ایم آن است كه عمده این اعتبارات صرف ارایه خدمات مراقبت و درمان مبتلایان به HIV مثبت در كشور می‌شود؛ چرا كه تمام خدمات مشاوره، آزمایش، مراقبت و درمان بیماران كاملا به صورت رایگان در كشور ارایه می‌شود.

رییس اداره ایدز وزارت بهداشت گفت: پرداختن به برنامه‌های پیشگیری از ایدز نیازمند اعتبار است و هر چه بودجه بیشتری داشته باشیم، می‌توانیم سهم پیشگیری را نسبت به درمان مقداری افزایش دهیم.

فعالیت بیش از 100مركز مشاوره بیماری‌های رفتاری در كشور

ارایه خدمات كاملا محرمانه و رایگان به مبتلایان به HIV/AIDS در كشور


صداقت همچنین به فعالیت بیش از 100 مركز مشاوره بیماری‌های رفتاری در كشور اشاره و تاكید كرد: حداقل در هر استان یك مركز مشاوره بیماری‌های رفتاری و در شهرستان‌های بزرگ مراكز و پایگاه‌های مشاوره فعال هستند و در صورتی كه هموطنان سوالی در مورد برنامه‌ها، خدمات و راه‌های پیشگیری و انتقال ایدز داشته باشند حتی می‌توانند تلفنی اطلاعات لازم را دریافت كنند.

وی افزود: اگر فردی به هر دلیلی در مواجهه با ویروس ایدز قرار گرفته باشد، می‌‌تواند به مراكز مشاوره بیماری‌های رفتاری مراجعه كرده و تحت مشاوره و آزمایش قرار گیرد. در صورتی كه نتایج آزمایش‌ها مثبت باشد، تمام خدمات درمانی به صورت كاملا رایگان و محرمانه ارایه خواهد شد.

به گفته صداقت، مراكز مشاوره بیماری‌های رفتاری تحت نظر معاونت‌های بهداشتی دانشگاه‌های علوم پزشكی سراسر كشور فعالیت می‌كنند و هموطنان می‌توانند با تماس با معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشكی محل سكونت خود از شماره تلفن و آدرس این مراكز مطلع شوند و مشكلات خود را از این طریق مرتفع كنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha